آزمون آلس ترکیه

ترکیه از کشورهای خارجی است که به دلیل کیفیت بالای تحصیلی بسیاری از دانشجویان تحصیل در مقاطع تکمیلی را در آن برمی گزینند. این دانشجویان جهت پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی می بایست در آزمون ALES شرکت نمایند. این آزمون 3 بار در سال برگزار شده و از دو بخش محاسباتی و کلامی تشکیل شده است که دانشجویان جهت پاسخ به 200 سوال این آزمون حدود 150 دقیقه زمان در اختیار دارند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون ales ترکیه تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

آزمون ales ترکیه چیست؟

متقاضیان تحصیلات تکمیلی ترکیه برای پذیرش در مقطع کارشناسی و دکتری در برخی از دانشگاه ها می بایست در آزمون ales شرکت کرده و حداقل نمره قبولی را کسب نمایند. متقاضیان علاوه بر کسب حد نصاب نمره در این آزمون می بایست معدل کارشناسی مناسب داشته و در مصاحبه دانشگاه جهت پذیرش، شرایط لازم را داشته باشند تا بتوانند در دانشگاه های ترکیه در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل نمایند. این آزمون توسط سازمان سنجش ترکیه osym برگزار می شود. 

کاربرد آزمون ales

متقاضیان خارجی جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتر می بایست در این آزمون شرکت نمایند و حداقل نمره قبولی را کسب کنند. حتی ترک ها که قصد ادامه تحصیل در مقاطعی بالاتر در خارج از کشور را دارند می بایست در این آزمون شرکت نمایند. حتی متقاضیانی که قصد اشتغال در دانشگاه ها و مراکز آکادمیک را دارند نیز می بایست در این آزمون شرکت نمایند. 

قوانین و شرایط آزمون ALES

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی یا پزشکی می بایست در آزمون های دیگری چون sat یا yos شرکت کنند و آزمون ales جهت پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و رشته های غیر پزشکی است. اغلب افراد ذیل در این آزمون شرکت می کنند:

  • متقاضیان تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکتری در ترکیه
  • اتباع ترکیه که قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی اما خارج از ترکیه را دارند. این دسته اغلب از حمایت های دولت ترکیه برخوردار می شوند.
  • افراد خارجی که تمایل به انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی در دانشگاه های ترکیه را دارند نیز می بایست در این آزمون شرکت نمایند.
  • متقاضیان کسب موقعیت شغلی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی ترکیه می بایست در آزمون ALES شرکت کنند. 
  • افراد متقاضی ارتقا شغلی در دانشگاه های ترکیه می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

متقاضیان جهت قبولی در این آزمون می بایست حداقل 55 نمره از 100 را کسب نمایند. لازم به ذکر است که دانشگاه های مختلف، حد نصاب متفاوتی برای پذیرش دانشجویان تعیین می کنند و هر اندازه میانگین نمره دانشجو در این آزمون بالاتر باشد، توانایی ادامه تحصیل در دانشگاه هایی با رنکینگ بالاتر و معتبرتر را خواهد داشت.

این آزمون به صورت کاغذی یا کامپیوتری و آنلاین انجام می گیرد و در زمان ثبت نام، لازم است تا نحوه امتحان دهی مشخص گردد. این آزمون بطور کامل به زبان ترکی استانبولی برگزار می گردد، لذا افرادی که در یادگیری این زبان مشکل دارند می توانند با گذراندن دوره TOMER و کسب مدرک، توانایی لازم برای شرکت در آزمون ALES را به دست آورند.

هزینه ثبت نام آزمون ALES

هزینه ثبت نام در آزمون از سایت سازمان سنجش ترکیه یا همان OSYM و به صورت آنلاین و با استفاده از دبیت کارت انجام می گیرد. هزینه ثبت نام در این آزمون حدود 120 لیر است و هرچه متقاضیان دیرتر نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام نمایند، می بایست هزینه بالاتری پرداخت کنند. دیرکرد ثبت نام در این آزمون می تواند هزینه آزمون ales را تا 180 لیر افزایش دهد.

متقاضیان ثبت نام در آزمون ales جهت ثبت نام و شرکت در این آزمون می توانند از طریق آکادمی سایا گروپ اقدام نمایند. سایا گروپ نماینده رسمی متروپل ترکیه است و فعالیت خود را در زمینه پذیرش دانشجو در ترکیه از سال 1390 آغاز کرده است. این مجموعه خدمات مختلفی مانند اخذ شهروندی، اخذ اقامت، رزرو خوابگاه دانشجویی، اجاره سوییت، دنکلیک یا معادل سازی مدارک، ترجمه مدارک و … را برای متقاضیان انجام می دهد. متقاضیان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله تحصیلات تکمیلی می توانند اطمینان داشته باشند که این مجموعه بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان و مقرون به صرفه ترین قیمت در اختیار متقاضیان قرار داده و در تمامی مراحل تحصیل در ترکیه آنها را پشتیبانی و حمایت خواهد کرد

بخش های مختلف آزمون ALES

آزمون ALES از دو بخش محاسباتی و کلامی تشکیل شده است.

در بخش محاسباتی سوالات از مباحث هندسه، ریاضیات و هوش و در بخش کلامی سوالات در خصوص معنای کلمات، تکمیل جملات و … خواهند بود. آزمون ALES در مجموع 200 سوال دارد که 100 سوال مربوط به بخش اول و 100 سوال مربوط به بخش دوم است. زمان لازم برای پاسخگویی به سوالات آزمون ALES برابر با 150 دقیقه است. آزمون ALES برخلاف آزمون GRE به زبان ترکی برگزار می گردد. پذیرش ای آزمون 3 سال اعتبار دارد و افراد پس از قبولی در آن تا 3 سال می توانند از نتیجه قبولی آزمون خود استفاده نمایند.

تاریخ برگزاری آزمون ALES

این آزمون حداکثر 2 بار در سال برگزار می گردد.این آزمون زیر نظر سازمان سنجش ترکیه یا OSYM برگزار می شود. 81 مرکز در ترکیه و قبرس شمالی این آزمون را ارائه می دهند. اغلب دانشجویان می توانند از 21 فوریه تا 3 مارس در این آزمون ثبت نام نمایند. ثبت نام در این آزمون از طریق نشانی اینترنتی ais.osym.gov.tr انجام می گیرد. این آزمون به زبان ترکی استانبولی برگزار می گردد. حداقل نمره برای پذیرش در مقطع کارشناسی این آزمون 55 و حداقل نمره برای پذیرش در مقطع دکتری 80 است.

محل برگزاری آزمون ales

کارت برگزاری آزمون ALES را می توان 10 روز قبل از شروع آزمون و به صورت اینترنتی از سایت رسمی OSYM یا AIS.OSYM.GOV.TR پرداخت کرد. هزینه شرکت در این آزمون حدود 185 لیر است. این آزمون تنها توسط موسسات اعلام شده از سوی سازمان سنجش ترکیه OSYM و تحت نظر این سازمان انجام می گیرد و متقاضیان می بایست به صورت حضوری در موسسات معرفی شده حضور یافته و در آزمون شرکت نمایند.

متقاضیان شرکت در این آزمون می بایست دفترچه ثبت نام آزمون را از سایت سازمان سنجش ترکیه به نشانی osym.gov.tr دانلود کرده و برحسب دفترچه حوزه و زمان آزمون مورد نظر خود را انتخاب نمایند. ورود اطلاعات شخصی و پرداخت هزینه آزمون برای شرکت در آن مورد نیاز است. در روز برگزاری آزمون ales در اختیار داشتن پرینت ثبت نام به همراه پاسپورت در محل آزمون الزامی است.آزمون آلس در ترکیه برگزار شده و در ایران برگزار نمی شود.

آزمون ales ترکیه چیست

به منظور دریافت مشاوره رایگان و ثبت نام در کلاس‌ها و آزمون جی‌آر‌ای (GRE)، فقط کافیست به مشاوران ما پیام دهید.

 و یا فرم مشخصات را پر کرده تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

فرم مشخصات