رزرو خوابگاه دانشجویی در ترکیه

رزرو خوابگاه دانشجویی در ترکیه

رزرو خوابگاه دانشجویی در ترکیه

یکی از گزینه های فوق العاده برای تحصیل دانشجویان ایران، کشور ترکیه می باشد که امروزه نیز میزبان چندین هزار نفر از دانشجویان ایرانی است. کشور ترکیه با داشتن شرایط لازم برای پذیرش دانشجویان ایرانی، به عنوان محل مناسبی برای تحصیل شناخته می شود. علاوه بر این مسئله در کشور ترکیه دانشگاه های مطرح و معتبری وجود دارند که می توانند به عنوان گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل شناخته شوند. اما نیاز است که بدانید، دغدغه های مختلفی برای یک دانشجو در حین تحصیل در کشور ترکیه وجود دارد. وجود این دغدغه ها موجب می شود تا برخی افراد از تحصیل در کشور ترکیه دست بکشند. یکی از مشکلات رایج دانشجویان در کشور ترکیه، خوابگاه دانشجویی در ترکیه می باشد. وجود یک محل برای استراحت جزو مسائل مهمی بوده که باید دانشجو از آن بهره مند شوند.

در سال های اخیر موسسات و مراکز مهاجرتی بسیار زیادی تاسیس شده اند که شرایط رزرو خوابگاه دانشجویی در ترکیه را فراهم کرده اند. این موسسات با هدف کمک به دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه، در تلاش هستند تا شرایط ایده آلی را برای مردم کشورمان فراهم سازند. علاوه بر دانشجویان مقیم ترکیه، افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند نیز می توانند از خدمات این مراکز برای رزرو خوابگاه استفاده نمایند. اما قبل از هر چیزی نیاز است تا اطلاعات زیادی در این رابطه کسب شود. با کسب این اطلاعات قطعا می توانید به شکل بهتری نسبت به استفاده از خوابگاه دانشجویی در ترکیه اقدام نمایید.

شرایط خوابگاه دانشجویی در ترکیه

دانشجویان بین المللی و اتباع خارجی که در کشور ترکیه به تحصیل رشته های مختلف می پردازند، برای اقامت خود می توانند از خوابگاه دانشجویی در ترکیه استفاده نمایند. کشور ترکیه سازمانی را تحت عنوان سازمان KYK تاسیس کرده است تا شرایط لازم را برای اقامت دانشجویان فراهم سازد. خوابگاه های خصوصی و دولتی کشور ترکیه که به منظور اجاره به دانشجویان به مردم ارائه می شود، توسط این سازمان اداره می شود. محل این خوابگاه و هزینه های مربوط به آن تاثیر مستقیمی را در اجاره آن دارد. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا قبل از رزرو خوابگاه دانشجویی موردنظر خود، اطلاعات لازم را در این رابطه داشته باشید. با این شرایط قطعا می توانید به شکل بهتری نسبت به رزرو محل موردنظر اقدام نمایید.

رزرو خوابگاه دانشجویی در ترکیه

انواع خوابگاه دانشجویی در ترکیه

خوابگاه های دانشجویی دولتی KYK

کشور ترکیه به منظور راحت تر کردن شرایط دانشجویان برای اقامت در کشور ترکیه، انواع خوابگاه دانشجویی در ترکیه را فراهم کرده است. اولین خوابگاه مناسب برای دانشجویان، خوابگاه دولتی KYK می باشد که زیر نظر دولت ترکیه فعالیت می کند. هزینه این خوابگاه در مقایسه با سایر خوابگاه ها بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد. دانشجویانی که در این خوابگاه اقامت دارند، باید ماهانه مبلغی را معادل 200 الی 350 لیر به این موسسه بپردازند. از مزایای این خوابگاه می توان به اینترنت رایگان، وعده های غذایی بسیار ارزان، امکان میزبانی از مهمان و تمیز کردن و خشک شویی رایگان اشاره داشت.

خوابگاه وقفی در کشور ترکیه

خوابگاه دانشجویی وقفی نیز به عنوان یکی دیگر از خوابگاه های مناسب برای اقامت دانشجویان خارجی مقیم ترکیه شناخته می شود. این خوابگاه همان طور که از نام آن پیدا است، از طریق وقف و موسسه های خیریه ساخته شده است. این خوابگاه ها تحت نظارت سازمان های مربوط به اوقاف مذهبی کشور ترکیه می باشد. یکی از اهداف این خوابگاه ها حمایت از دانشجویان خارجی می باشد. از مزایای قابل توجه این خوابگاه ها می توان به قوانین سخت گیرانه، توجه نکردن به ملیت و جهت گیری های سیاسی دانشجو، غذای گرم، و پذیرش دانشجویان از طریق مصاحبه اشاره داشت. البته در این خوابگاه اینترنت رایگان وجود ندارد.

خوابگاه دانشجویی خصوصی در ترکیه و مسکن جوانان

یکی دیگر از انواع خوابگاه دانشجویی در ترکیه، خوابگاه های خصوصی می باشند. این خوابگاه ها توسط شرکت های خصوصی اداره می شوند و آسایش و آرامش بیشتری را برای دانشجویان خود فراهم می سازند. در این مراکز اتاق هایی با عنوان اتاق مطالعه و … نیز وجود دارد. خدمات مربوط به اینترنت و خشک شویی در این خوابگاه رایگان می باشد. همچنین صبحانه این خوابگاه به صورت رایگان به دانشجویان ارائه می شود.

کشور ترکیه برای فراهم کردن خوابگاه دانشجویی در ترکیه، مسکن هایی را با نام مسکن جوانان طراحی نموده که به راحتی می توانید ساکن آن ها شوید. هزینه اجاره این مسکن ها میان چندین دانشجو تقسیم بندی می شود. لازم به ذکر است که هزینه اجاره این مسکن ها کمتر از منازل شخصی می باشد.

رزرو خوابگاه دانشجویی در ترکیه

مدارک لازم برای دریافت خوابگاه دانشجویی و مدت زمان اقامت در خوابگاه ها

اگر چه کشور ترکیه شرایط فوق العاده ای را برای اعطای خوابگاه دانشجویی در ترکیه فراهم کرده است، اما از دانشجویان متقاضی مدارک را در این زمینه درخواست می کند. یکی از این مدارک مدارک شناسایی معتبر و پاسپورت می باشد. همچنین شما باید از چندین قطعه عکس پرسنلی بهره مند باشید تا بتوانید به دریافت خوابگاه ها اقدام نمایید. داشتن نامه پذیرش از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید نیز جزو مدارک موردنیاز برای پذیرش در خوابگاه می باشد. افراد زیر 18 سال نیز برای اقامت در این خوابگاه ها نیازمند رضایت نامه والدین هستند.

لازم به ذکر است که دانشجوی موردنظر می تواند تا پایان تحصیل خود در این خوابگاه ها حضور داشته باشد. پس از تحصیل نیز دانشجو موظف است تا خوابگاه را ترک کند. در برخی از شرایط دانشجویان در مقطع جدیدی در دانشگاه های ترکیه قبول می شوند. در این شرایط می توانند به اقامت خود در خوابگاه دانشجویی در ترکیه ادامه دهند.

جمع بندی

در سال های اخیر موسسات زیادی نظیر سایا تاسیس شده اند که توانسته اند شرایط مهاجرت تحصیلی شما را در کمترین زمان انجام دهند. شما می توانید با تکیه بر اعتبار مجموعه سایا به راحتی از کارشناسان آن مشاوره های لازم را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که ما توانسته ایم در سال های اخیر با عملکرد موفق خود در این زمینه، به عنوان اولویت اکثریت مردم ایران برای مهاجرت تحصیلی شناخته شویم. توجه داشته باشید که سایا با داشتن کارشناسان مجرب در این زمینه، می تواند تمامی مشکلات و مسائل مربوط به مهاجرت شما را نیز حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 6 =

اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
برای دیدن صفحاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
advanced-floating-content-close-btn
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من