هزینه های زندگی در ترکیه و شهر استانبول و…

هزینه های زندگی در ترکیه و شهر استانبول و...

هزینه های زندگی در ترکیه و شهر استانبول و

در سال های اخیر میل مردم کشور های مختلف جهان از جمله کشور ایران، برای مهاجرت به کشور های توسعه یافته، افزایش یافته است. همان طور که می دانید، به دلیل وضعیت نامطلوب اقتصادی و شرایط حساس کشور ایران، بسیاری از مردم نسبت به مهاجرت خود به کشور های دیگر اقدام کرده اند. مهاجرت مردم کشور ایران به دلایل مختلفی مانند مهاجرت تحصیلی، کاری و … انجام می گیرد. اما بسیاری از افرادی که به مهاجرت می پردازند، بدون داشتن هر گونه اطلاعاتی در این زمینه، نسبت به سفر خود اقدام می کنند. از این رو پیشنهاد می کنیم تا برای مهاجرت بهتر خود، حتما اطلاعات زیادی را در این زمینه کسب کنید.

در سال های اخیر مراکز و مجموعه های بسیار زیادی در سراسر کشورمان تاسیس شده اند که مهاجرت به ترکیه را آسان تر می کنند. این مراکز با تشریح شرایط زندگی در ترکیه و هزینه های زندگی در ترکیه برای شما، اطلاعات کاملی را به شما ارائه می دهند. یکی از مبانی مهمی که باید در حین مهاجرت به کشور ترکیه بررسی شود، هزینه های مربوط به زندگی در کشور ترکیه می باشد. قطعا شما با بررسی هزینه های زندگی در این کشور، می توانید با اطلاعات دقیق تری نسبت به انجام پروسه های مربوط به مهاجرت خود اقدام نمایید. توجه داشته باشید که اطلاعات مورد نیاز شما باید از معتبرترین مراکز و مجموعه های مهاجرتی جمع آوری شود.

هزینه های زندگی در ترکیه

اگر بخواهیم به طور کلی به هزینه های زندگی در ترکیه بپردازیم، می توانیم هزینه های مربوط به یک خانواده 4 نفره را 23900 لیر تخمین بزنیم. لازم به ذکر است که مقدار مبلغ ذکر شده بدون در نظر گرفته هزینه مسکن می باشد. چرا که برخی از خانواده ها به اجاره مسکن می پردازند و برخی از آن ها صاحب خانه هستند. نیاز است که بدانید، هزینه های مربوط به زندگی یک نفر در کشور ترکیه، تنها 6800 لیر می باشد. با توجه به موارد ذکر شده، نیاز است تا میزان مبالغ دستمزد افراد در کشور ترکیه مورد بررسی قرار بگیرد. قطعا با کسب اطلاعات لازم در رابطه با دستمزد افراد، می توانید به اعداد بهتری در این زمینه دست پیدا کنید.

هزینه های زندگی در ترکیه و شهر استانبول و...

میزان دستمزد در کشور ترکیه به چه شکل است؟

به طور کلی افرادی که قصد زندگی در ترکیه را دارند، باید با میزان دستمزد های مشاغل مختلف این کشور آشنایی داشته باشند. قطعا در این صورت افراد می توانند به شکل بهتری به بررسی هزینه های زندگی در ترکیه بپردازند. در چند سال اخیر وضعیت اقتصادی کشور ترکیه با شرایط نامطلوبی مواجه شده و همین مسئله سبب ایجاد زندگی سخت برای برخی از شهروندان آن شده است. اگر بخواهیم کمترین میزان دستمزد را در کشور ترکیه حساب کنیم، به عدد 5500 لیر خواهیم رسید. مقدار مبلغ ذکر شده برای یک فرد کم می باشد و آن فرد می تواند با این مبلغ از زندگی نسبتا سختی بهره مند شود.

اما متوسط حقوق در کشور ترکیه 10000 لیر می باشد که می تواند یک زندگی بسیار خوب را برای شما ایجاد نماید. البته نیاز است که بدانید، کشور ترکیه در تلاش است تا با توجه به شرایط اقتصادی نامطلوب خود، میزان حداقل دستمزد کارکنان کشور خود را افزایش قابل توجهی دهد. در این صورت سطح زندگی در ترکیه نیز با کیفیت بسیار خوبی روبرو خواهد شد. با وجود این شرایط بسیاری از افراد از مهاجرت خود به ترکیه دست می کشند. اما نیاز است که بدانید، یک زوج مهاجر می توانند با درآمد حداقل 5000 لیر در ماه، زندگی بسیار خوبی را در کشور ترکیه داشته باشند.

هزینه مسکن برای زندگی در ترکیه

یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه های زندگی در ترکیه، بحث مسکن و محل اسکان است. اگر بخواهیم به طور کلی به بررسی هزینه مسکن برای زندگی در ترکیه بپردازیم، متوجه خواهیم شد که هزینه مسکن در این کشور در تناسب با کشور ایران بسیار مناسب می باشد. هزینه مسکن در شهر استانبول کشور ترکیه با قیمت های نجومی تری روبرو می باشد. برای مثال شما برای هزینه مسکن یک خانه یک خوابه در حومه استانبول، حداقل باید 3800 لیر بپردازید. این مسئله در حالی بوده که برای زندگی در مرکز شهر استانبول در مسکن یک خوابه، نیاز به6050 لیر می باشد. لازم به ذکر است که هزینه آپارتمان های سه خوابه در مرکز شهر ترکیه به 12300 لیر نیز می رسد.

اما نیاز است که بدانید، شما می توانید با اجاره مسکن یک خوابه در مرکز شهر برخی از شهر های ترکیه مانند آنکارا، ازمیر، ترابزون و … هزینه های بسیار کمتری بپردازید. برای مثال هزینه مسکن یک خوابه در شهر ازمیر کشور ترکیه 3569 لیر می باشد. توجه داشته باشید که شهر های استانبول و آنتالیا جزو گران ترین شهر های کشور ترکیه محسوب می شوند.

هزینه برخی از خوراکی های موردنیاز برای زندگی در ترکیه

تغذیه و خوراک به صورت مستقیم بر هزینه های زندگی در ترکیه موثر هستند. به طور کلی هزینه های اقلام خوراکی در کشور ترکیه در رده های قیمتی مناسبی قرار دارد. برای مثال شما برای خرید یک کیلو شیر، نیاز به 12.16 لیر خواهید داشت. این مسئله در حالی بوده که برای خرید یک کیلو برنج، باید مبلغ 19.28 لیر را پرداخت نمایید. قیمت هر کیلو گوشت قرمز در کشور ترکیه معادل 141 لیر می باشد. همچنین شما برای خرید 12 عدد تخم مرغ نیاز به 22 لیر خواهید داشت. هزینه های دیگری مانند خرید سیب زمینی، پیاز، پرتقال، و میوه های دیگر نیز وجود دارد که رده قیمتی آن ها از 5 الی 20 لیر می باشد.

هزینه های زندگی در ترکیه و شهر استانبول و...

جمع بندی

در سال های اخیر مراکز بسیار زیادی در کشور ایران با تشریح شرایط زندگی در ترکیه سعی دارند تا سطح کیفیت زندگی شما را افزایش دهند. یکی از این مجموعه ها، سایا می باشد که با داشتن سال ها سابقه در این زمینه، به عنوان گزینه مناسبی برای دریافت اطلاعات در رابطه با هزینه های زندگی در ترکیه می باشد. شما می توانید با مراجعه به مجموعه سایا و ارتباط گیری با کارشناسان آن ها، اطلاعات زیادی را در رابطه با شرایط مهاجرت به ترکیه و شرایط زندگی در این کشور کسب کنید. لازم به ذکر است که سایا به دلیل داشتن اعتبار لازم در این زمینه، به عنوان اولویت بسیاری از مردم کشورمان برای مهاجرت شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
برای دیدن صفحاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
advanced-floating-content-close-btn
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من