ورود به دانشگاه ‌های دولتی ترکیه بدون آزمون یوس امکان پذیر است؟

ورود به دانشگاه ‌های دولتی ترکیه بدون آزمون یوس

ورود به دانشگاه ‌های دولتی ترکیه بدون آزمون یوس امکان پذیر است؟

به طور کلی امروزه با وضعیت نامطلوب کشور ایران، بسیاری از شهروندان و دانشجویان قصد تحصیل در مراکز معتبر را دارند. یکی از کشور هایی که از لحاظ ژیوپلیتیکی دارای جایگاه مناسبی می باشد و به عنوان نقطه مشترک سه قاره به شمار می رود، کشور ترکیه می باشد. کشور ترکیه با داشتن کیفیت بالای آموزش تحصیلات و داشتن مدارک بسیار معتبر در مقاطع کارشناسی و … به عنوان یکی از برترین گزینه ها برای ادامه تحصیل به شمار می رود. این مسئله موجب شده تا شهروندان کشور های حوزه خلیج فارس و همسایگان کشور ترکیه، تقاضای زیادی را برای تحصیل در ترکیه داشته باشند. البته برخی اوقات، افراد مختلف علاقه دارند تا بدون رعایت کردن برخی از شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه، وارد این مراکز شوند. در چنین شرایطی کسب اطلاعات لازم در این زمینه، می تواند به شما کمک کند.

در سال های اخیر مجموعه های بسیار زیادی در سراسر کشور ایران تاسیس شده اند که شرایط لازم را برای ورود شما به دانشگاه های دولتی ترکیه فراهم می سازند. این مراکز در تلاش هستند تا با بهره گیری از جدیدترین متد های روز دنیا، نقش موثری را مهاجرت مردم کشورمان داشته باشند. اما برخی اوقات افراد علاقه دارند تا بدون گذر کردن از آزمون یوس، وارد دانشگاه های دولتی ترکیه شوند. در چنین شرایطی دولت ترکیه شرایطی را برای شما فراهم کرده که بتوانید به راحتی وارد دانشگاه های این کشور شوید.

ورود به دانشگاه ‌های دولتی ترکیه بدون آزمون

آیا می توان بدون کنکور وارد دانشگاه های مختلف ترکیه شد؟

در سال های اخیر کشور ترکیه شرایطی را ایجاد کرده تا دانشجویان بتوانند بدون آزمون یوس وارد دانشگاه های دولتی ترکیه شوند. در واقع حدود 70 دانشگاه در کشور ترکیه وجود دارند که شما می توانید بدون آزمون یوس، وارد آن ها شوید. شما می توانید با تحصیل در صد ها رشته دانشگاه های ترکیه به صورت بدون کنکور وارد این مراکز علمی شوید. توجه داشته باشید که در این شرایط شما می توانید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل خود بپردازید. دانشگاه های کوجالی، کارابوک، بغازیچی، آتلیم، آماسیا، یاشار و … جزو مراکزی هستند که به پذیرش دانشجویان به صورت بدون کنکور می پردازند. توجه داشته باشید که مراکز ذکر شده شامل دانشگاه های خصوصی نیز می شوند.

توجه داشته باشید که برخی اوقات دانشگاه های دولتی ترکیه اقدام به پذیرش دانشجویان به صورت بدون آزمون یوس خواهند کرد. بنابراین نیاز است تا شما حتما به صورت مداوم در وب سایت این مراکز علمی حضور داشته باشید و از شرایط پذیرش آن ها آگاه شوید. اگر شما زمان کافی را برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه ندارید، می توانید از مجموعه سایا که سابقه سال ها فعالیت در این زمینه را دارد، کمک بگیرید. در چنین شرایطی می توانید از جزئی ترین مسائل مربوط به تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بدون آزمون یوس مطلع شوید.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه

کشور ترکیه همواره در تلاش بوده تا بهترین شرایط ممکن را برای تحصیل شما در دانشگاه های دولتی ترکیه فراهم سازد. بدین ترتیب نیاز است تا شما نیز از اطلاعات لازم برای تحصیل بدون آزمون یوس مطلع باشید. اولین مدرک درخواستی کشور ترکیه برای پذیرش در دانشگاه های بدون آزمون یوس، اصل مدرک دیپلم و اصل نمرات دبیرستان شما می باشد. توجه داشته باشید که مدارک ذکر شده باید به صورت رسمی ترجمه و به مراکز مربوطه ارائه شوند. در برخی از دانشگاه های ترکیه وابسته به شرایط اعلام شده توسط آن مرکز، تعدادی عکس از شما دریافت خواهد شد. همچنین گواهی معادل سازی شما باید از سفارتخانه های ترکیه و ادارات مربوط به آموزش ملی دریافت شود. یکی دیگر از مدارک مهمی که باید به دانشگاه های ترکیه ارائه دهید، کپی پاسپورت شما می باشد. داشتن تمامی موارد ذکر شده می تواند تا میزان زیادی سبب افزایش سرعت در ثبت نام شما شود.

دانشگاه های دولتی ترکیه بدون آزمون، در چه رشته هایی پذیرش دارند؟

بسیاری از افراد، هنگامی که به وب سایت دانشگاه های دولتی ترکیه بدون آزمون مراجعه می کنند، از مراجعه به این مراکز ناامید می شوند. چرا که شرایط پذیرش در این مراکز را بسیار سخت می دانند و خود را جزو واجدین شرایط نمی دانند. حتی برخی اوقات، افراد علاقه دارند تا در رشته های پزشکی مانند دندانپزشکی، داروسازی و … به صورت بدون آزمون تحصیل کنند. معمولا چنین افرادی از تصمیم خود پشیمان می شوند و ترکیه را از میان گزینه های مهاجرت حذف می کنند. اما نیاز است که بدانید، هنگامی که یک مجموعه معتبر همانند سایا به کمک شما بیاید، این مشکلات حذف خواهند شد. چرا که مجموعه های معتبری مانند سایا با داشتن سال سابقه در این زمینه، تمامی روش های ثبت نام در کمترین زمان را می شناسند. امروزه شما می توانید در رشته های معتبری مانند مهندسی پزشکی، مهندسی طراحی داخلی، تربیت بدنی، معماری، مدیریت و … به راحتی تحصیل نمایید.

توجه داشته باشید که دانشگاه های دولتی ترکیه که به پذیرش بدون آزمون شما می پردازند، شامل برخی از گزینه ها می شوند. دانشگاه استانبول، دانشگاه آنکارا، دانشگاه کارابوک، دانشگاه کاتب چلبی، دانشگاه پزشکی ارجیس و … جزو دانشگاه های دولتی ترکیه به شمار می روند که به صورت بدون آزمون، به پذیرش دانشجویان می پردازند.

ورود به دانشگاه ‌های دولتی ترکیه بدون آزمون یوس

چگونه مراحل پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های مختلف ترکیه را انجام دهیم؟

در سال های اخیر مراکز و مجموعه های زیادی تاسیس شده اند تا فرآیند ثبت نام شما را در دانشگاه های دولتی ترکیه بدون آزمون انجام دهند. اما در این بین تنها برخی از مراکز که که دارای اعتبار لازم هستند، در مسیر کمک به دانشجویان موفق بوده اند. یکی از این مجموعه ها که توانسته است از محبوبیت فوق العاده ای در میان مردم کشورمان بهره مند شود، سایا بوده است که با داشتن سال ها تجربه، شرایط لازم را برای مهاجرت تحصیلی شما فراهم می سازد. شما می توانید با سپردن تمامی مراحل پذیرش بدون آزمون یوس در دانشگاه های ترکیه به مجموعه سایا، با خیالی راحت نسبت به تحصیل خود در ترکیه اقدام نمایید. کارشناسان ما در تلاش هستند تا با ارائه اطلاعات لازم در این زمینه، کمک بزرگی را به شما کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − نه =

اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
برای دیدن صفحاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
advanced-floating-content-close-btn
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من