پذیرش بدون آزمون از دانشگاه های ترکیه

پذیرش بدون آزمون از دانشگاه های ترکیه

پذیرش بدون آزمون از دانشگاه های ترکیه

در سال های اخیر دانشجویان ایرانی بسیار زیادی به منظور ادامه تحصیل، قصد مهاجرت به کشور های مختلف را داشته اند. یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت، که نزدیک به کشور ایران بوده و از شرایط نسبتا خوبی بهره مند است، ترکیه می باشد. کشور ترکیه به دلیل داشتن جایگاه فوق العاده در جهان و همچنین وضعیت سیاسی بسیار مناسب، محل مناسبی برای ادامه تحصیل به شمار می رود. نیاز است که بدانید، در این کشور دانشگاه های معتبری وجود دارند که محل مناسبی برای ادامه تحصیل شما هستند. اما قبل از هر چیزی نیاز است تا در رابطه با پذیرش بدون آزمون از دانشگاه های ترکیه، اطلاعات مفیدی را داشته باشید.

در دهه های گذشته موسسات و مجموعه های زیادی به منظور آسان سازی مهاجرت به ترکیه تاسیس شده اند. همان طور که می دانید یکی از روش های مهاجرت به این کشور، تحصیل در دانشگاه های ترکیه می باشد. بدین منظور شما می توانید به راحتی فرآیند مهاجرت خود را در کمترین زمان انجام دهید و نسبت به دریافت مدارک معتبر دانشگاهی اقدام کنید. اما نیاز است که بدانید، کشور ترکیه برای ورود دانشجویان آزمونی را با نام آزمون یوس در نظر گرفته است. بسیاری از افراد شرایط لازم را برای انجام این آزمون در اختیار ندارند. در چنین شرایطی کشور ترکیه پذیرش بدون آزمون دانشجویان را انجام خواهد داد.

چرا ایرانی ها علاقه دارند تا به پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های ترکیه بپردازند؟

یکی از سوالات رایج و بسیار مهم بسیاری از ایرانیان این مسئله بوده که چرا این افراد علاقه دارند تا از پذیرش بدون آزمون بهره مند شوند. اولین مسئله نداشتن تسلط برخی از ایرانیان به زبان ترکی می باشد. چرا که آزمون یوس به زبان ترکی به شما ارائه خواهد شد. دومین مسئله نیز نداشتن آشنایی لازم نسبت به سوالات مختلف این آزمون است. قطعا افراد ایرانی که به تازگی وارد کشور ترکیه شده اند، نمی توانند به راحتی از آزمون یوس عبور کنند. بدین ترتیب پذیرش بدون آزمون برای اتباع خارجی به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در ترکیه شناخته می شود.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، در کشور ایران و در کشور ترکیه دوره هایی با نام دوره یادگیری آزمون یوس برگزار می شود. در این دوره ها تمامی مبانی مربوط به این آزمون ها یادآوری شده و اطلاعات زیادی از این آزمون، آموزش داده می شود. اما نیاز است که بدانید هزینه این دوره ها در کشور ترکیه بیش از 4500 دلار می باشد. این مسئله باعث می شود تا شما برای آشنایی با این آزمون هزینه های زیادی را پرداخت کنید. همچنین هزینه یادگیری این آزمون در کشور ایران از 25 میلیون تومان می باشد. بنابراین می توان دریافت که پذیرش بدون آزمون به عنوان راه حلی مناسب و کاربردی شناخته می شود.

پذیرش بدون آزمون از دانشگاه های ترکیه

آیا در پذیرش بدون آزمون از دانشگاه های ترکیه، محدودیتی وجود دارد؟

بسیاری از افراد بر این باور هستند که اگرچه پذیرش بدون آزمون دانشگاه های ترکیه بسیار راحت انجام می شود، اما محدودیت هایی در انتخاب رشته دانشجویان وجود دارد. نیاز است که بدانید، برای پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های ترکیه هیچ گونه محدودیتی برای دانشجویان در نظر گرفته نشده است. یعنی شما می توانید در رشته های پزشکی، مهندسی، مدیریتی و … به راحتی تحصیل کنید. توجه داشته باشید که شانس رشته پزشکی در میان رشته های ذکر شده کمتر می باشد. بنابراین ممکن است دانشگاه های کمتری در کشور ترکیه، به پذیرش دانشجویان با رشته های پزشکی اقدام نمایند.

اما اگرچه در انتخاب رشته دانشجویان محدودیتی وجود ندارد، اما برای پذیرش بدون آزمون از دانشگاه های ترکیه، محدودیت هایی وجود دارد. همان طور که می دانید تمامی دانشگاه ها شرایط لازم برای پذیرش دانشجویان بدون آزمون را ندارند. تنها برخی از دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی که از اعتبار فوق العاده ای بهره مند هستند، می توانند به پذیرش دانشجو از این طریق بپردازند. در این بین دانشگاه های خصوصی به دلیل داشتن ساختار خصوصی هزینه های بیشتری را دریافت می کنند. نیاز است که بدانید برخی از دانشگاه های دولتی ترکیه نیز به پذیرش بدون آزمون می پردازند. لازم به ذکر است که این مراکز نیز هزینه هایی را بابت پذیرش بدون آزمون دانشجویان دریافت خواهند کرد.

برخی از دانشگاه های معتبر برای تحصیل در ترکیه به صورت بدون آزمون

نیاز است که بدانید، اکثریت دانشگاه های معتبر ترکیه که به پذیرش بدون آزمون می پردازند، در شهر استانبول قرار دارند. البته این دانشگاه ها خصوصی هستند و برخی از دانشگاه های دولتی نیز در این زمینه به پذیرش دانشجویان می پردازند. دانشگاه کوچ و سابانجی ترکیه به عنوان دو مجموعه آموزشی خصوصی در ترکیه شناخته می شود. شما می توانید در این مراکز به صورت بدون آزمون به تحصیل بپردازید. دانشگاه های آیدین، بیرونی و بیلگی نیز جزو دیگر گزینه های مناسب برای تحصیل شناخته می شوند که خصوصی به شمار می روند.

اما در این بین دانشگاه های ترکیه که ساختار دولتی دارند نیز به پذیرش بدون آزمون دانشجویان پرداخته اند. دانشگاه کاتبی، دانشگاه آنکارا، دانشگاه آتاتورک و سلیمان دمیرل جزو مراکز اموزشی فوق العاده ای هستند که به پذیرش بدون آزمون دانشجویان نیز می پردازند. شما باید قبل از مهاجرت تحصیلی خود آشنایی لازم را با پذیرش بدون آزمون در دانشگاه های ترکیه داشته باشید. این مسئله تاثیر مستقیمی را در کیفیت مهاجرت شما خواهد داشت و موجب می شود تا بتوانید به شکل بهتری فرآیند مهاجرت تحصیلی خود را انجام دهید.

پذیرش بدون آزمون از دانشگاه های ترکیه

جمع بندی

در سال های اخیر مراکز و مجموعه های بسیار زیادی در سراسر کشور ایران احداث شده اند تا مهاجرت به ترکیه را برای مردم انجام دهند. در این بین موسسه سایا با داشتن چندین سال اعتبار در این زمینه به عنوان یکی از قابل اطمینان ترین مراکز به شمار رفته است. شما می توانید با اعتماد به مجموعه سایا به راحتی وارد وب سایت این مجموعه شوید و با ایجاد ارتباط با کارشناسان ما، به راحتی نسبت به انجام فرآیند مهاجرت تحصیلی خود و پذیرش بدون آزمون از دانشگاه های ترکیه اقدام نمایید. کارشناسان ما در تلاش هستند تا با ارائه اطلاعات لازم در این زمینه به صورت شبانه روزی، تاثیر مستقیمی را بر سطح کیفی مهاجرت شما بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + پنج =

اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
برای دیدن صفحاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
advanced-floating-content-close-btn
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من