کاریابی در ترکیه ،حقوق، دستمزد ،طبقات اجتماعی و مشاغل

کاریابی در ترکیه ،حقوق، دستمزد ،طبقات اجتماعی و مشاغل

کاریابی در ترکیه ،حقوق، دستمزد ،طبقات اجتماعی و مشاغل

 در سال های اخیر میزان تقاضا برای مهاجرت به کشور های مختلف خارجی از جمله ترکیه با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. وضعیت نامطلوب اقتصادی و سیاسی کشور ایران موجب شده تا بسیاری از مردم تصمیم به مهاجرت بگیرند. از این رو ترکیه به عنوان یکی از کشور های همسایه که در وضعیت بهتری قرار دارد، به عنوان اولویت اول مهاجرین شناخته می شود. اما مهاجرت کردن به کشور های مختلف به همین راحتی نبوده و دارای مفاهیم پیچیده ای بوده که باید از قبل مورد بررسی قرار بگیرد. یکی از مسائلی که قبل از مهاجرت به این کشور بررسی می شود، کاریابی در ترکیه می باشد. قطعا داشتن شغل در کشور ترکیه می تواند به سطح کیفی زندگی شما در این کشور کمک کند.

در سال های اخیر مراکز و موسسه های مهاجرتی بسیار زیادی در سراسر کشور ایران تاسیس شده اند که شرایط مهاجرت و مسائل مربوط به آن را مانند کاریابی در ترکیه، برای شما انجام می دهند. نیاز است که بدانید، شما برای بهتر انجام شدن فرآیند مهاجرت خود، نیاز به استفاده از خدمات موسسات مهاجرتی دارید. در این صورت شما می توانید سطح کیفی مهاجرت خود را افزایش دهید. لازم به ذکر است که در این شرایط شما می توانید در کمترین زمان در کشور ترکیه مشغول به کار شوید و درآمد موردنیاز خود را نیز کسب کنید.

کاریابی در ترکیه چگونه انجام می شود؟

به طور کلی کاریابی در ترکیه فرآیند بسیار سختی را شامل نشده و شما می توانید به راحتی در کشور ترکیه استخدام شوید. اما معیار هایی وجود دارد که شما به وسیله آن ها می توانید به شکل راحت تری به دنبال کار باشید. یکی از این معیار ها تسلط به زبان ترکی می باشد. کشور ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی فوق العاده خود، دارای مناطق بسیار زیادی برای کار کردن می باشد. از این رو اتباع خارجی می توانند به راحتی در این کشور استخدام شوند. لازم به ذکر است که اکثریت مشاغل در ترکیه، پس از استخدام شما، بیمه رد خواهند کرد. این مسئله موجب می شود تا شما پس از پنج سال سابقه بیمه، بتوانید شهروند ترکیه شوید.

برای کاریابی در ترکیه نیاز به استفاده از روش های مختلفی می باشد. یکی از این روش ها مراجعه به آگهی های استخدام اینترنتی و روزنامه ای می باشد. همچنین شرکت هایی در کشور ترکیه وجود دارند که به عنوان مشاورین کاریابی شناخته می شوند. کمک از این شرکت ها برای کاریابی در کشور ترکیه کمک بزرگی را به شما خواهد کرد. اگر از طریق روش های ذکر شده به نتیجه ای دست پیدا نکردید، نیاز است تا به اداره کار ترکیه، یعنی ایشکور مراجعه کنید. در اداره کار ترکیه، تخصص شما به خوبی مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرد و آموزش های مربوط به برخی از فعالیت ها به داوطلبین ارائه می شود. در واقع اداره کار ترکیه مشابه فنی و حرفه ای کشور ایران می باشد.

کاریابی در ترکیه ،حقوق، دستمزد ،طبقات اجتماعی و مشاغل

حقوق در ترکیه به چه شکل است؟

یکی از مفاهیمی که قبل از استخدام و کاریابی در ترکیه باید به آن بپردازید، میزان دستمزد و حقوق در ترکیه می باشد. به طور کلی همان طور که می دانید برخی از مشاغل به دلیل داشتن جایگاه ارزشمند، می توانند به عنوان گزینه های بهتری برای کسب درآمد شناخته شوند. برای مثال یک مدیر ارشد مالی می تواند تا 35 هزار لیر در ماه درآمد داشته باشد. با این درآمد می توان زندگی بسیار مناسبی را در کشور ترکیه ایجاد کرد. مهندسین کشور ترکیه از درآمد 20 تا 30 هزار لیری بهره مند هستند. البته مشاغل دیگری مانند دبیری وجود دارد که از درآمد 15 هزار لیری برخوردار است.

به طور کلی کمترین میزان دستمزد در کشور ترکیه از 5 هزار لیر تا 10 لیر می باشد. میزان مبلغ ذکر شده مربوط به مشاغل کارگری و بسیار ساده تر می باشد. اما اگر شما از حرفه و تخصص قابل توجهی بهره مند باشید، می توانید درآمد 12 تا 40 هزار لیر در ماه را به راحتی داشته باشید. برای مثال یک دندانپزشک حرفه ای می تواند در کشور ترکیه حداقل 40 هزار لیر درآمد داشته باشد.

نکات مهم در رابطه با جستجو کار در کشور ترکیه

به طور کلی شما می توانید در کشور ترکیه از دو طریق به جستجوی کار در ترکیه بپردازید. در روش اول شما به صورت غیرقانونی شروع به کار کردن در کشور ترکیه خواهید کرد. در این روش احتمال دارد تا کارفرما ترک شما حقوق شما را به موقع پرداخت نکند. در این شرایط شما نمی توانید به سازمان ها و مراجع مربوطه شکایت کنید. اما در روش دوم شما به طور قانونی نسبت به شروع فعالیت خود در کشور ترکیه اقدام خواهید کرد. علاوه بر این مسئله، مدت زمان کار کردن شما در کشور ترکیه، 45 ساعت در هفته می باشد. این مقدار بیشتر از سایر کشور های اروپایی می باشد. پس از این که شما از شرایط لازم برای فعالیت در ترکیه بهره مند شدید، باید 620 لیر را بابت دریافت مجوز پرداخت کنید. با مجوز مربوطه می توانید به راحتی در کشور ترکیه مشغول به کار شوید. توجه داشته باشید که قوانین دیگری برای فعالیت در ترکیه وجود دارند که تنها برخی از آن ها ذکر شد.

کاریابی در ترکیه ،حقوق، دستمزد ،طبقات اجتماعی و مشاغل

جمع بندی

در سال های اخیر مراکز و مجموعه های زیادی در سراسر کشور ایران نسبت به شروع فعالیت خود در عرصه مهاجرت به ترکیه اقدام کرده اند. برخی از این مراکز مانند سایا با داشتن اعتبار لازم در این زمینه، توانسته اند موفقیت های بسیار زیادی را در زمینه کاریابی در ترکیه برای شهروندان ایرانی به دست آورند. شما نیز می توانید با اطمینان به مشاورین و کارشناسان فوق حرفه ای مجموعه سایا، به راحتی نسبت به جستجوی کار اقدام نمایید. مشاورین ما در تلاش هستند تا به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات مختلف شما باشند. شما می توانید به راحتی با سپردن فرآیند مهاجرت خود به موسسه ما، خیال خود را از بابت انجام شدن صحیح این فرآیند راحت سازید. توجه داشته باشید که شما می توانید با ارتباط با مجموعه سایا، از کلاهبردارانی که در این زمینه به فعالیت می پردازند، دور بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 4 =

اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
برای دیدن صفحاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
advanced-floating-content-close-btn
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من