وبلاگ

اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

جهت اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری همان طور که گفتیم، سرمایه گذاری در کشور ترکیه ریسک های خاص خود را دارد؛ اما آگاهی کامل از شرایط اقتصادی موجب می شود که در هر شرایطی برنده میدان شما باشید. شما برای اینکه بتوانید از طریق سرمایه گذاری، اقامت ترکیه و یا شهروندی ترکیه را اخذ نمایید، به 250 هزار دلار تا 500 هزار دلار آمریکا سرمایه اولیه نیاز دارید. متقاضیانی که بتوانند این مبلغ را در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند، می توانند برای خود و خانوادشان، تابعیت این کشور را اخذ نمایند. در ادامه روش های دیگر سرمایه گذاری در ترکیه را بررسی می نماییم.

تحلیل استاندارد های سرمایه گذاری در ترکیه

در مقاله مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید بگوییم، یکی از مهم ترین نگرانی های متقاضیان سرمایه گذاری، امنیت سرمایه شان در کشور ترکیه است. کشور ترکیه طی توافق نامه تجاری که با ایران به امضا رسانده است، امنیت سرمایه گذاری را برای متقاضیان ایرانی تضمین کرده است. دو توافق نامه، پیشگیری دوگانه مالیاتی و ارتقا و حفاظت از سرمایه گذاری، بین دو کشور ایران و ترکیه به امضا رسیده است که حفظ سرمایه اولیه و سود آن را تضمین می کند.

اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

انواع روش های سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه راه های زیادی دارد. برخی از این راه های می تواند منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور شود. متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در ترکیه را دارند، باید این نکته را بدانند که برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، باید حداقل مبلغ اعلام شده را از سوی دولت ترکیه سرمایه گذاری نمایند. پس از سرمایه گذاری، نزدیک به 3 تا 6 ماه زمان می برد که پاسپورت شما آماده شود. انواع راه های سرمایه گذاری در ترکیه عبارت است از:

  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام
  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کار آفرینی و ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه
  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی
  • سرمایه گذاری در ترکیه از طریق سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری، با تمامی روش های ذکر شده امکان پذیر است که در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

سرمایه گذاری از طریق خرید سهام در ترکیه

یکی از راه های اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه، خرید سهام است. متقاضیان می توانند با حداقل مبلغ 500 هزار دلار آمریکا، سهام خریداری کنند. دولت ترکیه برای رشد اقتصادی کشور خود، این زمینه را ایجاد کرده است که مهاجران بتوانند از طریق خرید سهام در این کشور اقامت و تابعیت خود و خانوادشان را اخذ نمایند. در این روش سرمایه گذاری تان باید در ابتدا مورد تایید وزارت صنایع و فناوری ترکیه باشد.

سرمایه گذاری از طریق کار آفرینی  و ثبت شرکت در ترکیه

از دیگر راه های سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت این کشور، ثبت شرکت و کارآفرینی برای شهروندان آن می باشد. کارآفرینی در ترکیه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که نرخ بیکاری در این کشور بسیار بالاست و فرصت های شغلی بسیار کم است. اگر متقاضیان بتوانند در کشور ترکیه اشتغالی را ایجاد کنند که 50 نفر از شهروندان ترکیه در آن شروع به فعالیت نمایند، می توانند تابعیت این کشور را اخذ نمایند. سرمایه اولیه برای راه اندازی یک کسب و کار در ترکیه حداقل 150 هزار دلار تا 250 هزار دلار آمریکا می باشد.

در مقاله مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید بگوییم، ثبت شرکت در ترکیه یکی از روش های کم هزینه برای اخذ اقامت این کشور می باشد. شما می توانید با ثبت کافه، رستوران، آرایشگاه، خیاطی و… اقامت این کشور را اخذ نمایید. شما برای ثبت شرکت باید ابتدا به اداره مالیات در ترکیه بروید و کد مالیاتی دریافت کنید. پس از آن باید مدارک خود را برای تایید به اداره ثبت شرکت ها ببرید. پس از گذشت مراحل اداری و تکمیل فرم های مربوطه باید هزینه های مربوطه را واریز نمایید و کد ثبت خود را دریافت کنید. پس از گذراندن این مراحل می توانید فعالیت شرکت خود را رسما آغاز نمایید.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ترکیه

یکی دیگر از راه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه، خرید ملک است. خرید ملک در ترکیه یکی از ساده ترین راه های اخذ اقامت و تابعیت این کشور می باشد. حداقل سرمایه برای خرید ملک در ترکیه، نزدیک به 250 هزار دلار آمریکا است. یکی از شروطی که باید در خرید ملک در نظر داشته باشید، این است که خانه ای را که خریداری می کنید را نباید به مدت 3 سال بفروشید. البته شما می توانید با سرمایه گذاری 150 هزار دلار آمریکا در پروژه های خاص، تابعیت این کشور را اخذ نمایید.

یکی از نکات حائز اهمیتی که باید بدانید این است که شما باید ملک هایی را خریداری کنید که دولت ترکیه به آنها مجوز داده باشد. به عنوان مثال شما نمی توانید ملک هایی را که در مناطق روستایی قرار دارند را خریداری کنید. همچنین شما می توانید با خرید خانه ای به ارزش 60 هزار دلار آمریکا اقامت 3 ساله کشور ترکیه را اخذ نمایید.

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولت در ترکیه

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، خرید اوراق قرضه دولتی می باشد. متقاضیانی که اوراق قرضه دولت را خریداری می کنند، نباید به مدت 3 سال آن را بفروشند. همچنین خرید این اوراق باید توسط وزارت خزانه داری و دارایی ترکیه تایید شود. پس از تایید متقاضی می تواند تابعیت و اقامت دائمی ترکیه را اخذ نماید.

سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی در ترکیه

از دیگر راه های مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری، سپرده بانکی است. اخذ اقامت ترکیه از طریق سپرده بانکی امکان پذیر است و متقاضی باید مبلغ حداقل 500 هزار دلار آمریکا را در بانک های ترکیه سرمایه گذاری کند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که پول شما به مدت 3 سال در بانک باقی می ماند.

سرمایه گذاری از طریق سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک ترکیه

از دیگر روش های اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در شرکت های فعال در زمینه های املاک و مستغلات است. حداقل مبلغ سرمایه در این روش 500 هزار دلار آمریکا می باشد که منجر به اخذ تابعیت نیز می شود.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

قطعا سرمایه گذاری در کشور ترکیه، مزایای زیادی برای متقاضیان دارد که عبارت است از:

  • سفر به چند کشور در دنیا بدون نیاز به دریافت ویزا
  • دریافت پاسپورت ترکیه و همچنین تابعیت این کشور
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به تمامی اعضای خانواده
  • تحصیل رایگان در ترکیه
  • سفر به برخی از کشور های اروپا بدون اخذ ویزا
  • شرطی مبنی بر حضور در ترکیه وجود ندارد
  • پاسپورت این کشور در لیست 30 پاسپورت برتر در دنیا قرار دارد
  • پاسپورت ترکیه دارای 10 سال اعتبار است
  • امکان تمدید اعتبار پاسپورت ترکیه به صورت مادام العمر
  • خدمت سربازی برای افرادی که تابعیت این کشور را دارا هستند هیچ اجباری ندارد

مزایای شهروندی ترکیه

مزایای شهروندی ترکیه شهروندان کشور ترکیه می‌توانند بدون داشتن ویزا به ۷۲ کشور سفر کنند‌، همچنین دارندگان پاسپورت ترکیه می‌توانند در صورت ورود به ۴۲ کشور ویزای خود را در فرودگاه کشور مقصد دریافت نمایند.

با توجه به نزدیکی فرهنگی ایران و ترکیه و همچنین ارزش ریالی نسبت به لیر، این کشور می‌تواند مکان مناسبی جهت زندگی و سرمایه‌گذاری برای ایرانیان که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، باشد. همچنین مدرنیته بودن کشور ترکیه همچون کشورهای اروپایی و ارزان بودن نرخ زندگی نسبت به دیگر کشورها سیل عظیمی از مهاجران را به این کشور سرازیر کرده است.

کشور ترکیه از لحاظ سیاسی دارای وزن بالایی در سطح بین‌المللی می‌باشد؛ صدایی که در مجامع بین‌المللی شنیده می‌شود و قابل احترام است، از این رو در اروپا، افریقا و حتی خاورمیانه ترکیه را نه به عنوان یک کشور پر تنش بلکه به عنوان یک کشور دوست می‌پذیرند.

پاسپورت ترکیه برای ایرانی‌هایی که می‌خواهند در ترکیه زندگی و کار کنند مزایای زیادی خواهد داشت. از جمله این مزایا می‌توان به بیمه SGK که یک بیمه رایگان در ترکیه هست اشاره کرد.

همچنین پس از اخذ شهروندی ترکیه شما همانند یک شهروند ترکیه می‌توانید در دنیا تجارت کنید و محدودیت‌هایی که برای ایرانیان چه در سفر چه در تجارت اعمال می‌شود با پاسپورت ترکیه نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دوازده =

اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
برای دیدن صفحاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
advanced-floating-content-close-btn
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من