وبلاگ

نحوه خرید ملک در استانبول برای اخذ اقامت یا شهروندی

نحوه خرید ملک در استانبول برای اخذ شهروندی کشور ترکیه، یکی از ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه‌های ممکن برای مهاجرت به این کشور است. شما می‌توانید با خرید ملک در کشور ترکیه و خصوصا شهر زیبا و پُر جمعیت استانبول از همین حالا پاسپورت دوم را در کیف تان تصور کنید. زمانی که بتوانید ملکی به ارزش 400 هزار دلار (یا بیشتر) در این کشور خریداری کنید، واجد شرایط اخذ اقامت شهروندی ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور هستید. پاسپورت معمولا شش الی هشت ماه بعد از درخواست شما صادر می‌شود. خرید ملک در استانبول (و به طور کلی در کشور ترکیه) بازده بسیار خوبی داشته و به عنوان یک سرمایه گذاری فعال شناخته می‌شود. به همین دلیل است که تقریبا 95 درصد از سرمایه گذاران و مهاجران به این کشور، روش خرید ملک را انتخاب می‌کنند.

شرایط خرید ملک در استانبول برای اخذ شهروندی

نحوه خرید ملک در استانبول چگونه است؟ شهروندی در ترکیه با خرید ملک در استانبول (یا سایر شهرهای این کشور) تقریبا ساده است. ملکی که در این شهر خریداری می‌کنید، باید حداقل 400 هزار دلار ارزش داشته باشد. البته اگر بیشتر از این مبلغ هم ملکی خریداری کنید، می‌توانید شهروندی کشور ترکیه را به دست آورید. ملکی که خریداری می‌کنید می‌تواند مسکونی، تجاری، نوساز و یا مناسب برای بازسازی باشد. سرمایه گذار یا متقاضی شهروندی کشور ترکیه نمی‌تواند ملکی را بخرد که قبلا در یکی از برنامه‌های سرمایه گذاری املاک ترکیه (Turkish real estate investment) از آن استفاده شده است. در اصل خرید چنین ملکی، به متقاضی این امکان را نخواهد داد تا بتواند برای درخواست شهروندی اقدام کند.

یکی دیگر از شرایط خرید ملک در استانبول این است که کل خانواده‌ی شما بعد از خرید ملک می‌توانند از خدمات درخواست حق شهروندی استفاده کنند. همسر و فرزندان زیر 18 ساله تان می‌توانند با شما به ترکیه سفر کنند. سپس بعد از چند ماه شهروندی دریافت کنند. اگر فرزند بالای 18 سال دارید و یا والدین تان همراه شما هستند، به آنها «اجازه اقامت» داده خواهد شد. پس از اینکه 3 سال از خرید ملک در استانبول (یا سایر شهرهای ترکیه) گذشت، می‌توانید آن را به فرد دیگری بفروشید، البته به جز مالک قبلی ِآن. همچنین می‌توانید آن را اجاره دهید. اگر بعد از خرید ملک قصد زندگی در ترکیه را ندارید، مشکلی برای دریافت حق شهروندی پیش نخواهد آمد. در‌اصل، لزومی برای اقامت دائم در این کشور بعد از سرمایه گذاری وجود ندارد.

نحوه خرید ملک در استانبود و اخذ شهروندی ترکیه

بررسی وضعیت و نحوه خرید املاک ترکیه

زمانی که برای بررسی نحوه خرید ملک در استانبول و اخذ شهروندی کشور ترکیه تحقیق می‌کنید باید به خوبی از وضعیت خرید ملک در این کشور مطلع باشید. یکی از محبوب‌ترین شهر‌های ترکیه برای خرید ملک و مستغلات، استانبول است. بعد از آن آنکارا و آنتالیا قرار می‌گیرند، که 73 درصد از میزان معاملات را (در سال 2021) به خود اختصاص می‌دهند. به علاوه، بیشتر ِمردم علاقه مند به اجاره کردن خانه یا یک شرکت در استانبول هستند. این بدان معناست که اگر سرمایه مناسبی داشته باشید، می‌توانید با خرید ملک در استانبول و اجاره دادنِ آن به متقاضیان، سود خوبی کسب کنید. بیشترِ کسانی که علاقه مند به خرید ملک در استانبول هستند ایرانی‌ها، عراقی‌ها و مردم روسیه می‌باشند. همچنین تعداد چینی‌هایی که در حال سرمایه گذاری در بخش املاک این کشور هستند رو به افزایش است.

نحوه خرید ملک در استانبول و ترکیه بر اساس کشورها

بررسی قیمت ملک در ترکیه

قیمت ملک در استانبول و سواحل دریای اژه – ازمیر، فتحیه و بدروم – بسیار زیاد است. اما اگر برای خرید ملک در شهرهای آنکارا و آنتالیا اقدام کنید، هزینه‌ی کمتری خواهید پرداخت. محبوب بودن و پرجمعیت بودنِ استانبول، دلیل گرانتر بودنِ خانه‌های آن است. متوسط قیمت ملک در ترکیه حدودا 8996 دلار است. آپارتمان‌ها معمولا 360 هزار دلار، ویلاها 750 هزار دلار الی 3 میلیون دلار قیمت دارند. در جدول زیر می‌توانید میانگین قیمت خرید ملک در شهر استانبول را با دو شهر آنکارا و آنتالیا مقایسه کنید.

شهرمیانگین قیمت برای خرید ملک در مرکز شهر (هر متر مربع)میانگین قیمت برای خرید ملک در حومه شهر (هر متر مربع)
استانبول1.900 دلار970 دلار
آنکارا760 دلار540 دلار
آنتالیا930 دلار470 دلار

شرایط خرید ملک در استانبول طبق هزینه‌ها

به جز هزینه‌ی اصلی که برای خرید ملک در استانبول می‌پردازید، باید هزینه‌های اضافی دیگری را هم پرداخت کنید. شما باید کارمزدی را برای انتقال سند مالکیت بپردازید که مشمول 2 درصد از هزینه‌ی خرید ملک می‌شود. همچنین باید بابت انتقال مالکیت 8.329 دلار بپردازید. دفتر اسناد رسمی استانبول نیز 1.071 دلار از شما برای انجام امور انتقال مالکیت و … هزینه دریافت خواهد کرد. به ازای هر فردی که پس از خرید ملک با شما برای اخذ اقامت و شهروندی ترکیه اقدام می‌کند، 574 دلار به هزینه‌های اعلام شده افزوده خواهد شد.

شرایط عمومی و مهم افراد برای خرید ملک در استانبول چیست؟

نحوه خرید ملک در استانبول چندان پیچیده نیست. برای اینکه بتوانید در این شهر ملکی بخرید باید حتما این شرایط را داشته باشید:

  • بالای 18 سال سن داشته باشید.
  • درآمد مستقل و قانونی داشته باشید.
  • عدم وجود سابقه کیفری بسیار مهم است.
  • قوانین ویزای ترکیه را احراز کرده باشید.
  • هیچ بیماری خاصی مانند  HIV هپاتیت یا سل نداشته باشید.

راهنمای خرید ملک در استانبول

نحوه خرید ملک در استانبول طبق این مراحل باید انجام شود.

  1. عبور از مرحله Due Diligence pre-check: ماموران مبارزه با پولشویی در ترکیه، پیش از اجازه دادن به خرید ملک توسط شما، وضعیت تان را در پایگاه‌های اطلاعاتی حقوقی و تجاری بین المللی چک می‌کنند. در این مرحله فقط باید یک کپی از پاسپورت خود را به ماموران این بخش ارائه کنید.
  2. آماده سازی مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در استانبول: مدارکی که باید ارائه دهید، باید به زبان ترکی ترجمه و سپس آپوستیل شوند:
    • ترجمه رسمی و محضری گذرنامه
    • گواهی سلامت
    • شناسنامه فرد سرمایه گذار به همراه خانواده
    • گواهی یا سند ازدواج
    • گواهی عدم سوء پیشینه (و همچنین برای اعضای خانواده)
    • صورت حساب درآمد متقاضی
  3. خرید ملک و ثبت آن: شما می‌توانید برای خرید ملک در استانبول در وب سایت‌های آنلاین جستجو کنید. همچنین می‌توانید از یک وکیل مهاجرتی در این زمینه کمک بگیرید. مجموعه مجرب سایا گروپ در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. حتما پیش از خرید، از واجد شرایط بودنِ ملک برای سرمایه گذاری اطمینان حاصل کنید.
  4. پس از اینکه تاییدیه‌ی Due Diligence را دریافت کردید، می‌توانید برای اخذ شهروندی و تابعیت کشور ترکیه درخواست دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهارده =

اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
برای دیدن صفحاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
advanced-floating-content-close-btn
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من