وبلاگ

مناطق ممنوعه در ترکیه (استانبول، آنکارا و …) کجاست؟ – قوانین و مقررات

مناطق ممنوعه در ترکیه به خصوص شهرهای استانبول و آنکارا (که جزء شهر های پر جمعیت و محبوب در میان افراد خارجی برای مهاجرت به این کشور به حساب می آیند)، از طرف دولت این کشور اعلام شده اند. از زمانی که تعداد خارجی هایی که اقدام به خرید خانه یا اجاره ملک در این کشور می کردند بیشتر شد، دولت ترکیه برای کنترل جمعیت آنها قانون «مناطق ممنوعه» یا «قانون 25 درصد» را وضع نمود.

به موجب این قانون، هیچ شخص خارجی حق ندارد برای خرید ملک یا اجاره به این مناطق ممنوعه مراجعه کند. کسانی که قصد سرمایه گذاری یا مهاجرت به کشور ترکیه را دارند، باید پیش از مراجعه به وب سایت ها و بنگاه هایی که اقدام به اجاره یا فروش خانه و سایر املاک و مستغلات می کنند، لیستی از این مناطق را در اختیار داشته باشند. با کمک چنین لیستی هم امکان کلاهبرداری از شما به صفر خواهد رسید، هم اینکه به خوبی می دانید نباید در چه مناطقی فکر خرید یا اجاره ملک باشید.

شرایط اقامت در ترکیه چگونه است؟

در حوزه‌ی املاک و مستغلات در ترکیه، یک «قاعده متقابل» وجود دارد. به موجب این قانون، به همان میزانی که شهروندان (بومی) ترکیه می توانند در یک کشور دیگر ملک خریداری کنند، شهروندان کشور مقصد نیز می توانند در ترکیه ملک بخرند. این قانون در بیشتر از 100 کشور دنیا اعمال می شود. استثنایی که در این قانون وجود دارد، مربوط به مناطق ممنوعه در ترکیه می شود.

یکی از شرایط اقامت در ترکیه این است که خارجی هایی که علاقه مند به سکونت در ترکیه و خرید ملک هستند، محدودیت ارضی را رعایت کنند. دولت کشور ترکیه، اراضی مختلفی را برای خارجی ها در نظر گرفته است و آنها می توانند در آن مناطق ملک بخرند. اما به همان نسبت باید از خرید ملک در بیشتر از 700 محله‌ی این کشور (در شهر های مختلف استانبول، آنکارا، آنتالیا و …) خودداری کنند. به طور کلی، فروش ملک در این مناطق به خارجی ها ممنوع است. ممکن است در آینده تعداد این مناطق بیشتر هم شود.

به علاوه، فروش ملک و مستغلات در مناطقی که هم مرز با کشور سوریه هستند نیز ممنوع است. از جمله آنها می توان به استان هایی مانند کیلیس، هاتای و ماردین اشاره کرد. بسیاری از افراد خارجی، به دنبال خرید خانه یا ملک در این مناطق نیستند و به جای آنها استانبول، آنتالیا، و آنکارا را ترجیح می دهند. بسیاری از افراد خارجی همچنین نمی توانند در مناطق مهم استراتژیک ترکیه و مناطقی که جزء ذخایر طبیعی به حساب می آیند، ملک خریداری کنند. وزیر کشور ترکیه در ژوئن 2022 اظهار کرده است که جمعیت خارجی ها (چه در طی اقامت دائم و چه اقامت موقت) در هر منطقه نباید از 25 درصد ِکل جمعیت تجاوز کند. از این قاعده، به عنوان «قانون 25 درصد» یاد می شود. به علاوه، جمعیت خارجی ها نباید از 10 درصد کلِ جمعیت یک شهر، بیشتر باشد. این قانون در مورد خرید ملک یا اجاره برای تمامی خارجی ها صدق می کند.

معرفی مناطق ممنوعه در ترکیه

لیست مناطق ممنوعه استانبول و شهرهای ترکیه برای اخذ اقامت

در جدول پایین به برخی از مناطق ممنوعه در ترکیه (در استانبول، آنکارا و آنتالیا) اشاره کرده ایم. در این مناطق و محلات، خرید ملک یا اجاره برای خارجی ها جایز نیست.

شهرمناطق ممنوعه در ترکیه (منطقه و محله)
استانبول·        Fatih MİMAR: KEMALETTİN MAHALLESİ

·        Tuzla:AYDINLI-KOSB MAHALLESİ

·        Fatih: MESİHPAŞA MAHALLESİ

·        Başakşehir: İKİTELLİ OSB MAHALLESİ

·        Beyoğlu: KOCATEPE  MAHALLESİ

·        Beyoğlu: ŞEHİT MUHTAR  MAHALLESİ

·        Şile: MEŞRUTİYET MAHALLESİ

·        Şişli: İNÖNÜ MAHALLESİ

·        Esenyurt: KOZA MAHALLESİ

·        Beşiktaş: YILDIZ MAHALLESİ

·        Fatih:SARAÇ İSHAK MAHALLESİ

·        Fatih:MUHSİNE HATUN MAHALLESİ

·        Küçükçekmece     BEŞYOL MAHALLESİ

آنکارا·        Sincan: MALIKÖY BAŞKENT OSB MAHALLESİ

·        Altındağ: ÖNDER MAHALLESİ

·        Altındağ: ULUBEY MAHALLESİ

·        Altındağ: SOLFASOL MAHALLESİ

·        Beypazarı: BEYTEPE MAHALLESİ

·        Beypazarı: RÜSTEMPAŞA MAHALLESİ

·        Beypazarı: ZAFER MAHALLESİ

·        Keçiören: YEŞİLÖZ MAHALLESİ

·        Yenimahalle : ANADOLU MAHALLESİ

·        Beypazarı: İSTİKLAL MAHALLESİ

 

آدانا·        Karataş: ÇAVUŞLU MAHALLESİ

·        Yumurtalık: KIRMIZIDAM MAHALLESİ

·        Seyhan: YEŞİLYUVA MAHALLESİ

·        Yüreğir: YEŞİL BAĞLAR MAHALLESİ

·        Seyhan: BEŞOCAK MAHALLESİ

·        Seyhan: KOCAVEZİR MAHALLESİ

·        Seyhan: TEPEBAĞ MAHALLESİ

·        Yüreğir:  DOĞANKENT CUMHURİYET MAHALLESİ

·        Seyhan: MİRZAÇELEBİ MAHALLESİ

پاسخ به سوالات رایج در مورد مناطق ممنوع در ترکیه

  • قانون 25 درصد مربوط به مناطق ممنوعه در ترکیه، مشمول صاحبخانه ها می شود؟
  • کلیه افراد خارجی (از ژوئن 2022) مشمول این قانون می شوند. از آنجایی که این محدودیت در شهر های بزرگی مانند استانبول نیز وجود دارد، بسیاری از علاقه مندان به خرید ملک در ترکیه، به خرید ملک در شهر های کوچک‌تر یا مناطق دور تر از شهر های بزرگ روی آورده‌اند.
  • از کجا می توانیم املاک و مستغلاتی که در این نواحی نیستند را پیدا کنیم؟
  • شما می توانید در وب سایت های رسمی و مورد تایید ترکیه که اقدام به انتشار آگهی های فروش یا خرید خانه در ترکیه می کنند مراجعه کنید. همچنین برای اینکه ریسک چندانی را در این زمینه متحمل نشوید و بتوانید دامنه‌ی جستجوی ملک در ترکیه را محدود کنید، می توانید به مشاورین مجرب سایا گروپ اعتماد کنید.
  • در کدامیک از مناطق کشور ترکیه نمی توان برای اقامت، خرید ملک اقدام کرد؟
  • به طور کلی مناطقی که در آنها امکان خرید ملک، اقامت یا ثبت آدرس را ندارید (مناطق ممنوعه در ترکیه) شامل موارد زیر هستند:
    • Başakşehir
    • Beylikdüzü
    • Beşiktaş
    • Esenyurt
    • Fatih
    • Beyoğlu
    • Küçükçekmece
    • Sarıyer
    • Şişli
    • Şile
    • Ümraniye
    • Zeytinburnu
    • Tuzla

جمع بندی نهایی

از آنجایی که میزان شکایات مردم بومی ترکیه نسبت به افزایش آمار اقامت مهاجران و خارجی ها در محلات و مناطق ترکیه رو به افزایش بود، دولت ترکیه تلاش کرده است تا با تعیین و اعلام مناطق ممنوعه در ترکیه، و اعمال قانون 25 درصد، نسبت به کنترل جمعیت بومی ها و خارجی ها اقدامات لازم را به عمل آورد. در این مطلب، به بررسی این مناطق ممنوعه پرداختیم. شما می بایست قبل از خرید ملک، سفر توریستی یا اقدام برای مهاجرت به کشور ترکیه، حتما لیست مربوط به این مناطق را بررسی کنید. در صورتی که این قانون را رعایت کنید، می توانید اقامتی بدون مشکل در این کشور داشته باشید. به منظور اطلاع دقیق از مناطق ممنوعه و قوانین ترکیه و همچنین عدم ایجاد مشکل از مشاوره رایگان سایاگروپ بهره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 3 =

اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
برای دیدن صفحاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
advanced-floating-content-close-btn
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من