دانشگاه آجی بادم استانبول

دانشگاه آجی بادم استانبول

دانشگاه آجی بادم (Acibadem University) یکی از دانشگاه‌های معتبر در استانبول، ترکیه است. این دانشگاه در سال 20007 تأسیس شده و از آن زمان به عنوان یک مرکز آموزش عالی در استانبول شناخته شده است. آجی بادم دارای برنامه‌های تحصیلی متنوع در رشته‌های مختلف از جمله علوم انسانی، مهندسی، پزشکی، هنر، و مدیریت است.دانشگاه های ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران، هزینه های پایین تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، کیفیت بالای تدریس و … متقاضیان زیادی دارند. یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه دانشگاه آجی بادم استانبول است. این دانشگاه تازه تاسیس بوه و در سال 2007 تدریس شده و رشته های پزشکی این دانشگاه متقاضیان زیادی دارد. این دانشگاه خصوصی مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران نیز هست و افراد پس از بازگشت به ایران میتوانند مدارک خود را معادل سازی کرده و استفاده نمایند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه آجی بادم استانبول تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دانشگاه آجی بادم استانبول: معرفی و تاریخچه

دانشگاه آجی بادم ترکیه از دانشگاه های خصوصی این کشور است. این دانشگاه در استانبول و در قسمت آسیایی این شهر در منطقه آتاشهیر قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 2007 توسط فردی به نام مهمت علی آیدینلار تاسیس شده است. این دانشگاه در میان دانشگاه های ترکیه بر حسب فاکتور رضایت کلی در رتبه دهم قرار گرفته و رتبه 351-400 در سطح جهانی دارد. این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های اروپا و آسیای غربی در جایگاه و رنکینگ 45 قرار گرفته است.

برنامه های تحصیلی در دانشگاه آجی بادم استانبول

دانشگاه آجی بادم دانشگاهی خصوصی بوده و جهت پذیرش در آن نیازی به شرکت در آزمون نیست و افراد با داشتن سابقه تحصیلی و سن مناسب می توانند در آن به ادامه تحصیل بپردازند. جهت ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می بایست افراد سنی کمتر از 25 سال و حداقل معدل دیپلم 19 داشته باشند. پذیرش در مقاطع بالاتر کارشناسی ارشد و دکتری نیازمند پذیرش در آزمون ورودی GRE یا GMAT خواهد بود.پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی به غیر از رشته های پزشکی به معدل بالای 18 و سن پایین تر از 25 سال نیاز خواهد داشت. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه خصوصی، در صورتی که شرط مورد نظر معدل را نداشته باشند می توانند در آزمون ورودی دانشگاه جهت پذیرش شرکت نمایند. 

دانشگاه آجی بادم برخی از دانشجویان را به صورت بورسیه پذیرش می کند. دانشگاه آجی بادم انواع بورسیه را به متقاضیان خود ارائه می دهد. از انواع بورسیه تحصیلی دانشگاه آجی بادم عبارتند از:

  • بورسیه دستاوردهای برجسته پزشکی: این بورسیه ویژه دانشجویان ترک یا دانشجویان خارجی است که در آزمون ورودی به زبان ترکی شرکت کرده اند.
  • بورسیه حمایتی بنیاد دانشگاه: این بورسیه ویژه دانشجویان ترک یا دانشجویان خارجی است که در آزمون ورودی به زبان ترکی شرکت کرده اند.
  • بورسیه پیشرفت تحصیلی: اگر معدل دانشجویان در سال اول تحصیلی مناسب باشد، دانشگاه دانشجویان ممتاز را بورسیه کرده و به دانشگاه های دیگر می فرستند.
  • بورسیه خواهر و برادر: برای خواهران و برادرانی که همزمان با یکدیگر در دانشگاه آجی بادم تحصیل می کنند تخفیفی در حدود 5 درصد برای هر ترم در نظر گرفته می شود.

افراد جهت ثبت نام در این دانشگاه می بایست مدارکی نظیر کپی گذرنامه و کارت ملی، عکس با شرایط استاندارد، اصل دیپلم دبیرستان همراه با ریز نمرات به صورت ترجمه شده به زبان ترکی یا انگلیسی، رسید پرداخت شهریه، سندی مبنی بر نشان دهنده سطح زبان انگلیسی تافل یا آیلتس، سندی مبنی بر نشان دهنده سطح زبان ترکی و … را به دانشگاه خود ارائه نمایند.

 

فضای آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آجی بادم استانبول

دانشگاه آجی بادم مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران است و افراد در هر مقطع تحصیلی می توانند پس از بازگشت به ایران مدارک خود را معادل سازی نمایند. زبان تحصیل دروس در مقاطع مختلف این دانشگاه به انگلیسی و ترکی است. دانشگاه آجی بادم دارای پردیس اصلی به نام Kerem Aydinlar با مساحتی در حدود 100 هزار متر مربع و دو بیمارستان برای اجرای اهداف تحقیقاتی و آموزشی دانشجویان است. دو بیمارستان آجی بادم ماسلاک و آتاکنت از جمله این بیمارستان ها هستند. 

دانشگاه آجی بادم دارای 5 دانشکده، 2 مدرسه فنی و حرفه ای و 4 موسسه در خصوص تحصیلات تکمیلی و مراکز تحقیقاتی است که دروس رشته های مختلف را با اخرین متد تدریس در اختیار دانشجویان قرار می دهند. 5 دانشکده اصلی دانشگاه آجی بادم شامل دانشکده پزشکی، داروسازی، علوم بهداشتی، علوم انسانی و اجتماعی و فنی و مهندسی است.

دانشگاه آجی بادم دارای مرکز آموزشی به نام CASE است که آموزش های پزشکی در این مرکز انجام می گیرد و بزرگترین مرکز شبیه سازی در دنیا است. 

از بهترین رشته هایی که در این دانشگاه تدریس شده و متقاضیان زیادی دارد می توان به رشته های پزشکی، داروسازی، مهندسی پزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری، مدیریت بهداشت، دیالیز، الکترو نورو فیزیولوژی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، ارتوپدی، تکنیک های آزمایشگاهی، پاتولوژی و رادیوتراپی اشاره کرد.

دانشگاه آجی بادم

امکانات دانشگاه آجی بادم استانبول برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه آجی بادام برای متقاضیان تحصیل در خود امکانات رفاهی مناسبی را فراهم آورده است. از جمله این امکانات عبارتند از:

  • باشگاه ورزشی
  • پیست دویدن
  • استودیو مربوط به اسپینینگ
  • زمین اسکواش
  • سالن بدنسازی چند منظوره
  • استخر
  • مرکز کنفرانس با ظرفیتی در حدود 750 تماشاگر
  • مهمانسرای دانشجویی
  •  و …

یکی از مزایا و ویژگی های دانشگاه آجی بادم تبادل دانشجو در سطح بین المللی است. این دانشگاه جهت تبادل راحت و هرچه بیشتر دانشجویان خود با دیگر دانشگاه های دنیا قرارداد دو جانبه ای منعقد کرده است. دانشگاه آجی بادم در Erasmus عضو است، مطابق عضویت دانشگاه در Erasmus دانشجویان ممتاز می توانند یک ترم یا یک سال تحصیلی خود را در دانشگاهی خارج از ترکیه و در اروپا بگذرانند، تعداد این چنین دانشگاه هایی در حدود 600 دانشگاه است. 

دانشگاه آجی بادم استانبول یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در ترکیه و جهان است و در حوزه شبیه سازی بالینی، جراحی، رباتیک، آندوسکوپی و … مراکز مجزایی دارد. این دانشگاه دارای کتابخانه ای مجهز نیز هستن.  حدود 20372 کتاب چاپی، 36700 مجله به صورت الکترونیکی، 11320 ایبوک، 14 اتاق مطالعه مخصوص جوانان و 317 صندلی دارد. 

فرهنگ و زندگی دانشجویی در دانشگاه آجی بادم استانبول

خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی اهمیت زیادی دارد. خوابگاه دانشجویی Kerem Aydinlar یکی از بهترین خوابگاه های دانشجویی ترکیه است. این خوابگاه به وزارت ورزش و جوانان ترکیه وابسته است و در سال 2014-2015 افتتاح شده است. این خوابگاه با پردیس اصلی دانشگاه در حدود 3 دقیقه به صورت پیاده فاصله دارد. علاوه بر این خوابگاه به دلیل حجم بالای دانشجویان خارجی در این دانشگاه خوابگاه های خصوصی زیادی اطراف دانشگاه قرار گرفته و نیاز دانشجویان با هر سلیقه ای را پوشش می دهد. خوابگاه دانشجویی دختران این دانشگاه حدود 260 تخت و خوابگاه دانشجویی پسران حدود 144 تخت دارد. هرکدام از خوابگاه های این دانشگاه دارای امکاناتی چون یخچال، کتری، سشوار، تلویزیون، میز و صندلی، گاوصندوق شخصی و … هستند. یکی از دلایل ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه های ترکیه نظیر دانشگاه اجی بادم، نزدیکی فرهنگی دو کشور است، علاوه بر این دانشگاه آجی بادم تلاش می کند تا فرهنگ دانشجویی و متفاوتی را میان دانشجویان ایجاد کند. 

تاریخچه تاسیس دانشگاه آجی بادم استانبول

دانشگاه آجی بادم استانبول در سال 2007 توسط فردی به نام Mehmet Ali Aydinlar که کارآفرین و بنیانگذار بنیاد و بهداشت در شهر اتاشهیر استانبول بود تاسیس گردید. رشته های پزشکی و علوم بهداشتی این دانشگاه متقاضیان زیادی دارد و این دانشگاه خصوصی یکی از بهترین دانشگاه ها در زمینه علوم پزشکی به شمار می رود. پردیس این دانشگاه 100 هزار متر مربع مساحت داشته و در قسمت آسیایی از شهر استانبول واقع شده است. 

دانشگاه آجی بادم استانبول حدود 804 نفر پرسنل دارد که 602 نف از این تعداد عضو هیات علمی و 202 نفر جز کارمندان اداری این دانشگاه هستند. 5 دانشكده این دانشگاه در زمینه های پزشکی، داروسازی، علوم بهداشتی، علوم انسانی و فنی و مهندسی فعال هستند. 

برنامه های تحصیلی کارشناسی در دانشگاه آجی بادم استانبول

از مدارک مورد نیاز تحصیلی جهت پذیرش در مقطع کارشناسی عبارتند از:

  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی مطابق با معدل مورد نظر
  • متقاضیان تحصیل نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نظیر YOS را ندارد، اما این عدم نیاز زمانی برقرار است که فرد شرط معدل را داشته باشد، در غیر اینصورت شرکت در آزمون YOS و کسب نمره قبولی حائز اهمیت است.
  • ارائه مدرکی مبتنی بر مهارت زبان انگلیسی همراه با اصل مدرک
  • ارائه مدرکی مبتنی بر مهارت زبان ترکی همراه با اصل مدرک

 

دانشگاه خصوصی آجی بادم استانبول در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بیش از 200 رشته تحصیلی را ارائه می دهد.  دانشگاه برنامه های تحصیلی مختلف متناسب با توان دانشجویان برای آنها ارائه می کند. متقاضیان تحصیل در دانشگاه آجی بادم استانبول جهت مشاوره و انجام فرایند ثبت نام و اخذ خوابگاه و … می توانند از مجموعه خدمات و فعالیت های آکادمی سایا استفاده نمایند. این مجموعه در سال 1390 و با اخذ نمایندگی از شرکت متروپل ترکیه کار خود را آغاز کرد. این مجموعه برای اخذ مشاوره، اعزام دانشجو، ثبت نام دانشگاه، اخذ اقامت، گرفتن ویزای تحصیلی، گرفتن خوابگاه دانشجویی و … دانشجویان را کمک کرده و شرایطی را فراهم می آورد تا دانشجویان با اطمینان خاطر در دانشگاه های مختلف ترکیه به تحصیل بپردازند.. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
برای دیدن صفحاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
advanced-floating-content-close-btn
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من