دانشگاه یدی تپه استانبول

دانشگاه یدی تپه استانبول

دانشگاه یدی تپه استانبول از موسسات آموزش عالی خصوصی در ترکیه است. افراد قادر خواهند بود تا بدون آزمون ورودی و تنها از طریق سوابق تحصیلی درخشان و داشتن شرایط سنی به این دانشگاه راه پیدا کنند. سطح بالای آموزشی، امکانات رفاهی،اساتید با تجربه و … از مزایایی است که این دانشگاه را خواستگاه بسیاری از دانشجویان به ویژه دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل قرار داده است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه یدی تپه استانبول تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دانشگاه یدی تپه استانبول: رونق آموزش و پژوهش

دانشگاه یدی تپه استانبول یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه است. به دلیل خصوصی بودن متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می توانند بدون آزمون ورودی و تنها از طریق سوابق تحصیلی درخشان و داشتن شرایط سنی مناسب به این دانشگاه راه پیدا کرده و در مقاطع مختلف آن به ادامه تحصیل بپردازند. دانشگاه یدی تپه از سال 1996 فعالیت خود را آغاز کرده است. پردیس اصلی دانشگاه یدی تپه آگوستوس نام دارد.  این پردیس در قسمت آسیایی استانبول در منطقه ای به نام کاییشداغی قرار دارد. مساحت این پردیس 223 هزار متر مربع بوده و در زمینی به مساحت 125 هزار متر مربع قرار گرفته است. وجود 320 کلاس درس، 22 سالن سخنرانی، 32 سایت کامپیوتری، سالن آمفی تئاتر، 74 آزمایشگاه حرفه ای و مجهز و … از ویژگی های پردیس اصلی است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های سبز در ترکیه است که به محیط زیست اهمیت بسیاری می دهد. انرژی مورد نیاز این دانشگاه با استفاده از صفحات خورشیدی که در بام نصب شده اند تامین می گردد. 

برنامه های تحصیلی در دانشگاه یدی تپه استانبول

دانشگاه یدی تپه استانبول یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی است. اهمیت علوم بهداشتی و پزشکی در این دانشگاه به اندازه ای است که بیمارستان دندانپزشکی اختصاصی مخصوص دانشجویان در این دانشگاه وجود دارد. وجود برنامه های تحصیلی متنوع، استفاده از اساتید با تجربه، بهره گیری از آزمایشگاه های پیشرفته، انجام فعالیت های علمی مختلف، تبادل دانشجویی، انجام فعالیت های آموزشی مختلف و … از مزایای این دانشگاه به شمار می رود. 

رشته های مختلف در این دانشگاه به زبان انگلیسی و ترکی تدریس می گردد. داشتن سوابق تحصیلی درخشان و شرایط سنی از شرایط ورود به این دانشگاه است. داشتن مدرک تافل با حداقل نمره 85 و داشتن نمره آیلتس 8 برای ورود به این دانشگاه لازم است. 

امکانات دانشگاه یدی تپه استانبول برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه یدی تپه استانبول به منظور توجه به بالا بردن روحیه و حفظ شادابی کارکنان پارک هایی را در دانشگاه ایجاد کرده است. حدود 79 هزار متر مربع فضای سبز و پارک از این موارد است. علاوه بر وجود این فضای سبز، وجود رستوران ها، کافه ها، سینماها، باشگاه ورزشی، زمین بسکتبال، استخر، زمین اسکواش و … برای تفریح دانشجویان و ایجاد فضایی مفرح برای آن ها تعبیه شده است. 

یکی از موارد مورد اهمیت برای دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی وجود خوابگاه دانشجویی است. یدی تپه خوابگاه دانشجویی با ظرفیت حدود 4250 تخت خواب را برای دانشجویان در نظر گرفته است. در این خوابگاه های دانشجویی وجود اینترنت رایگان، یخچال، میز تحریر برای هر دانشجو، وجود سرویس بهداشتی و … زندگی را برای دانشجویان تسهیل می کند. وجود کتابخانه های مجهز، آزمایشگاه های پیشرفته، مراکز تحقیقاتی، مراکز ورزشی، رستوران ها، سالن همایش، تئاتر و … از دیگر امکانات دانشگاه یدی تپه استانبول است که در کنار کیفیت بالای تحصیلی دانشجویان امکانات رفاهی جهت زندگی هرچه راحت تر آنها را فراهم می آورد.

یدی تپه استانبول

رشته های تحصیلی در دانشگاه یدی تپه استانبول

دانشگاه یدی تپه استانبول حدود 357 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف به متقاضیان ارائه می دهد. 178 رشته در مقطع کارشناسی، 135 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 44 رشته در مقطع دکتری از این جمله هستند. زبان تدریس رشته های مختلف در این دانشگاه به ترکی و انگلیسی است، اما زبانی که اغلب برای تحصیل دروس مختلف استفاده می گردد زبان انگلیسی است.  از رشته هایی که در 13 دانشکده این دانشگاه تدریس می شوند می توان به رشته های دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، مهندسی پزشکی، فیزیوتراپی، پرستاری، ژنتیک، مهندسی شیمی ، تغذیه، روانشناسی، حقوق، ریاضی و فیزیک، معماری، مهندسی برق، روابط عمومی، اقتصاد، مدیریت گردشگری و … اشاره کرد. رشته هایی که در یدی تپه استانبول تدریس می شوند به زبان ترکی یا انگلیسی تدریس می گردند برای مثال رشته مهندسی مکانیکی به انگلیسی و رشته مد و طراحی لباس به زبان ترکی تدریس می شود. 

تاریخچه تاسیس و توسعه دانشگاه یدی تپه استانبول

دانشگاه یدی تپه استانبول در سال 1996 تاسیس شده و دارای دانشکده های پزشکی، علوم بهداشتی، دندانپزشکی، داروسازی، تجارت، مهندسی، اقتصاد، معماری، علوم پایه و ادبیات، هنرهای زیبا، ارتباطات، حقوق و تعلیم و تربیت است.

دانشگاه خصوصی یدی تپه استانبول مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران است و افرادی که بخواهند پس از ادامه تحصیل در ایران ساکن شوند لازم است تا مدارک خود در ایران را معادل سازی نمایند. قابلیت معادل سازی به دانشجویان این امکان را می دهد تا مدرک خود در هر رشته و مقطعی را در ایران معادل سازی کرده و از آن استفاده نمایند.

دانشگاه یدی تپه استانبول رشته های مختلفی در مقاطع متفاوت ارائه می دهد، اما رشته های پزشکی این دانشگاه متقاضیان زیادی داشته و از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. از نظر پزشکی از بین 112 دانشگاهی که در ترکیه رشته پزشکی را ارائه می دهند این دانشگاه رتبه 23 را در اختیار دارد.

فضای آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه یدی تپه استانبول

دانشگاه یدی تپه استانبول جزو 1000 دانشگاه برتر دنیا و 40 دانشگاه برتر ترکیه است. دانشگاه 13 دانشکده دارد که دانشکده های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، حقوق، هنر، مهندسی و … از جمله دانشکده های این دانشگاه است. علاوه بر 13 دانشکده این دانشگاه در حدود 5 مدرسه حرفه ای نیز هست. وجود 367 کلاس، 27 آمفی تئاتر، 175 آزمایشگاه و 46 کارگاه از امکانات این دانشگاه است. دانشگاه یدی تپه استانبول دارای پردیسی به مساحت 125 هزار متر مربع است.

دانشگاه یدی تپه استانبول جهت رسیدن به اهداف تحقیقاتی خود مراکز ذیل را در نظر گرفته است:

  • مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات: در این مرکز تحقیقاتی پروژه های علمی در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات نظیر توسعه نرم افزار، سیستم های اطلاعاتی، مخابراتی و … انجام می گیرد.
  • مرکز تحقیقاتی پزشکی: در این مرکز تحقیقاتی پژوهش هایی در زمینه های مختلف پزشکی به خصوص بهداشت دهان و دندان انجام می گیرد.
  • مرکز تحقیقاتی دارویی: در این مرکز تحقیقاتی در همکاری با بسیاری از شرکت های داروسازی تحقیقات علمی فراوانی جهت تولید و پژوهش درباره داروهای جدید صورت می گیرد.
  • مرکز تحقیقاتی چشم پزشکی: در مرکز تحقیقاتی چشم پزشکی پروژه هایی در همکاری با شرکت های بزرگ چشم پزشکی انجام می گیرد تا دستاوردهای جدیدی در این زمینه حاصل گردد. 

علاوه بر مراکز تحقیقاتی بالا، مراکز تحقیقاتی در زمینه کارآفرینی، خدمات درمانی، تحقیقات استراتژیک و … در این دانشگاه قرار دارند. متقاضیان تحصیل در دانشگاه یدی تپه استانبول می توانند پیش از اقدام برای ادامه تحصیل در این دانشگاه از آکادمی های معتبر در زمینه اعزام دانشجو مشاوره بگیرند. یکی از بهترین آکادمی های اعزام دانشجو و اخذ اقامت در ترکیه آکادمی سایا گروپ است. آکادمی سایا گروپ تحت لیسانس متروپل ترکیه فعالیت می کند و در زمینه مشاوره، اعزام دانشجو، اخذ اقامت، گرفتن ویزای تحصیلی، اخذ اقامت ترکیه و …سابقه زیادی دارد.

معرفی مراکز تحقیقاتی در دانشگاه یدی تپه استانبول

دانشگاه یدی تپه استانبول در سال 1996 توسط بنیاد آموزشی و فرهنگی استانبول به نام ISTEK تاسیس گردید. این دانشگاه مساحتی در حدود 125 هزار متر مربع داشته و در سمت آناتولی استانبول واقع شده است. دانشگاه یدی تپه استانبول در ترکیه رتبه 26 و در سطح بین المللی رتبه تقریبی 1501 را دارد. دانشگاه یدی تپه استانبول یکی از دانشگاه های موجود در طرح اراسموس است. دانشجویان برتر پس از گذراندن یک یا دو نیمسال با داشتن معدل کافی میتوانند با توجه به تمایل خود در دانشگاه دیگری در کشور دیگر ادامه تحصیل دهند تا از مدارج علمی آن دانشگاه نیز استفاده نمایند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 7 =

اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
برای دیدن صفحاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
advanced-floating-content-close-btn
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من