دانشگاه باهچه شهیر استانبول

دانشگاه باهچه شهیر استانبول

تحصیل در دانشگاه های ترکیه از جمله دانشگاه باهچه شهیر استانبول که از دانشگاه های برتر و خصوصی ترکیه است میان دانشجویان ایرانی رواج زیادی پیدا کرده است. رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه کیفیت بالایی داشته و به هر دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس می شوند. دانشگاه باهچه شهیر استانبول که در منطقه اروپایی استانبول یعنی بشیکتاش قرار گرفته است، مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران است و مدارک اخذ شده از این دانشگاه در هر مقطعی قابلیت معادلسازی در ایران را خواهد داشت. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه باهچه شهیر استانبول تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دانشگاه باهچه شهیر استانبول: معرفی و تاریخچه

دانشگاه باهچه شهیر شهر استانبول ترکیه یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی این کشور است. متقاضیان تحصیل در مقاطع مختلف به دلیل خصوصی بودن این دانشگاه می توانند بدون آزمون ورودی و تنها با داشتن سوابق تحصیلی و سنی مناسب به آن وارد شوند. این دانشگاه خواستگاه بسیاری از دانشجویان ایرانی است، زیرا از وزارت بهداشت و علوم ایران تاییدیه داشته و دانشجویان ایرانی پس از کسب مدرک از این دانشگاه می توانند در صورت بازگشت به ایران مدارک را معادل سازی کرده و از آن استفاده نمایند. 

این دانشگاه در سال 1998 در بشیکتاش استان استانبول در مساحتی به متراژ 189866 متر مربع تاسیس شد. به دلیل کیفیت بالای تحصیلی از همان ابتدا با دانشگاه سن دیگو آمریکا تفاهم نامه ای امضا کرد وبه تبادل دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی اقدام نمود. دانشگاه باهچه شهیر استانبول به اختصار به دانشگاه BAU ترکیه مشهور است. اغلب دروس این دانشگاه در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی ارائه می شوند، لذا متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می بایست سطح زبان انگلیسی بالایی داشته باشند. برخی رشته های این دانشگاه به زبان ترکی ارائه می شوند، لذا ارائه مدرک تومر برای زبان ترکی و ارائه مدرک تافل یا آیلتس با نمره مناسب برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی مناسب است.

بر حسب رتبه بندی تایمز دانشگاه BAU در جایگاه جهانی 600+ قرار گرفته است. از نظر شاخص تاثیرگذاری رتبه 401-600 و از نظر جوانی و تازه تاسیس بودن رتبه 251-300 را به خود اختصاص داده است. 

برنامه های تحصیلی در دانشگاه باهچه شهیر استانبول

در دانشگاه باهچه شهیر استانبول حدود 100 رشته در مقطع کارشناسی و 144 رشته در مقطع کارشناسی ارشد تحت نظر 643 عضو هیات علمی ارائه و تدریس می گردد. دانشگاه BAU دارای 9 دانشكده، 3 مدرسه تخصصی و دارای 4 دانشکده در مقطع تحصیلات تکمیلی است. از جمله دانشکده های این دانشگاه دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم تربیتی، حقوق، ارتباطات، اقتصاد، معماری، فنی و مهندسی و علوم بهداشتی است. افراد برای پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه باهچه شهیر استانبول باید سن کمتر از 23 و حداقل معدل 19 باشند. متقاضیان جهت پذیرش در رشته داروسازی و فیزیوتراپی می بایست سنی کمتر از 25 سال و حداقل معدل 16 داشته باشند. به منظور تحصیل در رشته های چهار ساله ای مانند کامپیوتر، معماری، عمران، هوش مصنوعی و … داشتن حداقل معدل 17 و سن کمتر از 25 سال از شرایط ورود به دانشگاه باهچه شهیر ترکیه است. افراد برای پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی می بایست مدارک خود را در بهمن ماه به دانشگاه ارسال نمایند تا در مهرماه سال آینده در صورت داشتن شرایط لازم بتوانند به دانشگاه وارد شوند. و نکته بهمن ماه هر سال پذیرش این دانشگاه شروع میشه و همچنان ادامه دارد دانشجویان برای پذیرش میتوانید از طریق سایاگروپ اقدام نمایند.

به منظور تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی داشتن حد نصاب نمره در آزمون GMAT یا GRE مورد نیاز است. برخی از رشته هایی که در دانشگاه باهچه شهیر در مقاطع مختلف ارائه می شوند می توان به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، تغذیه، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی، عکاسی و فیلمبرداری، مهندسی برق، عمران، صنایع، کامپیوتر، مهندسی  پزشکی، معماری و … اشاره کرد.

دانشگاه باهچه شهیر استانبول

فضای آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه باهچه شهیر استانبول

دانشگاه BAU چهار پردیس در استانبول داشته و علاوه بر ترکیه دارای هفت پردیس در کشورهای مختلف است. دو پردیس در شهرهای واشنگتن دی سی و بوستون آمریکا، یک پردیس در تورنتو کانادا، یک پردیس در رم ایتالیا، یک پردیس در برلین آلمان، یک پردیس در باتومی گرجستان و یک پردیس در هنگ کنگ دارد.

امکانات دانشگاه باهچه شهیر استانبول برای دانشجویان بین المللی

در این دانشگاه 5 کافه و رستوران برای استفاده دانشجویان قرار دارد. کتابخانه دانشگاه باهچه شهیر از معروف ترین کتابخانه های ترکیه است و بیش از 250 هزار کتاب و نشریه را در خود جای داده است.

دانشگاه باهچه شهیر استانبول برنامه ای جهت انتقال دانشجو به دیگر کشورها فراهم آورده است. دانشجویان در این دانشگاه پس از گذراندن تعداد واحدهای مشخص و داشتن معدل مناسب در صورت تمایل می توانند از سوی دانشگاه به دانشگاه های دیگر بورسیه شوند. دانشگاه باهچه شهیر با 193 دانشگاه در کشورهای مختلف این طرح را اجرا کرده و قابلیت انتقال دانشجو دارد، یکی از معروف ترین این 193 دانشگاه، دانشگاه هاروارد آمریکا است. 

یکی از امکانات مورد نیاز برای دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی وجود خوابگاه دانشجویی است. دانشگاه باهچه شهیر استانبول در زمینی به مساحت 4000 متر مربع خوابگاه های اختصاصی را برای دانشجویان تدارک دیده است. این خوابگاه های می توانند میزبان 400 دانشجو باشند. خوابگاه های دانشجویی دانشگاه یک نفره یا چند نفره به همراه کلیه امکانات و لوازم مورد نیاز زندگی است. به دلیل نزدیکی های فرهنگی که میان کشور ترکیه و کشورمان وجود دارد و به دلیل یکی بودن دین هر دو کشور، در دانشگاه باهچه شهیر علاوه بر خوابگاه پسرانه، خوابگاه دخترانه ای نیز برای دانشگاه در نظر گرفته شده است. 

علاوه بر کیفیت بالای آموزشی در این دانشگاه، تسهیلاتی چون باشگاه ورزشی، موسیقی، هنرهای زیبا و … برای استفاده دانشجویان در نظر گرفته شده اند که زندگی دانشجویی را برای متقاضیان بیش از پیش تسهیل می کند.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه به ویژه دانشگاه باهچه شهیر استانبول می توانند پیش از اقدام برای ثبت نام در این دانشگاه از موسسات و آکادمی های آموزشی مختلف راهنمایی و مشاوره بگیرند. یکی از بهترین آکادمی هایی که علاوه بر مشاوره، عملیات نقل و انتقال دانشجو، گرفتن خوابگاه دانشجویی، اخذ ویزای دانشجویی، اخذ اقامت در ترکیه و … را برای متقاضیان به بهترین نحو انجام می دهد آکادمی سایا گروپ است. این آکادمی از سال 1390 فعالیت خود را تحت نظر نمایندگی متروپل آغاز کرده و  تایید بر اینکه برای ابتدای ورود به دانشگاه باهچه شهیر بدون نیاز داشتن به مدرک زبان انگلیسی و ترکی دانشجویان میتوانند برای بورسیه اقدام کنند و سایا گروپ بالاترین تخفیف برای شما دانشجویان فراهم میکنند 

فرهنگ و زندگی دانشجویی در دانشگاه باهچه شهیر استانبول

یکی از دلایل تقاضای زیاد دانشگاه های ترکیه از سوی دانشجویان ایرانی، نزدیکی فرهنگی دو کشور و مسلمان بودن مردم هر دو کشور است. هنجارهای فرهنگی مشترکی میان ترکیه و ایران وجود داشته و این هنجارهای مشترک در زندگی دانشجویان نیز خود را نشان می دهد. کمک به یکدیگر، تمرکز بر تحصیل، ایجاد محیطی تماما علمی و آکادمیک در دانشگاه ها، رعایت نظافت و پاکیزگی، احترام به قوانین و … از هنجارهای مشترک فرهنگی میان دانشجویان ایرانی و ترکی به شمار می رود.

تاریخچه تاسیس دانشگاه باهچه شهیر استانبول

دانشگاه باهچه شهیر استانبول در سال 1998 در منطقه بشیکتاش استانبول تاسیس گردید. منطقه بشیکتاش از مناطق اروپایی استانبول است. این دانشگاه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی تقاضای زیادی دارد. زبان تدریس در رشته های مختلف این دانشگاه به زبان ترکی و انگلیسی است. رشته های پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه جزو رشته های پرطرفدار دانشگاه بوده و متقاضیان زیادی دارد. پذیرش در این دانشگاه بدون آزمون و تنها بر حسب معدل و سوابق تحصیلی و سنی دانشجو خواهد بود.

برنامه های تحصیلی کارشناسی در دانشگاه باهچه شهیر استانبول

در دانشکده های مختلف دانشگاه باهچه شهیر رشته های مختلفی تدریس می شود. رشته های دوره کارشناسی عبارتند از:

  • دانشکده حقوق: رشته هایی که در دانشکده حقوق باهچه شهیر تدریس می شوند 70 درصد ترکی و 30 درصد انگلیسی هستند، لذا دانشجویان جهت پذیرش در رشته حقوق این دانشکده می بایست مدرک تومر برای زبان ترکی و مدرک تافل برای زبان انگلیسی داشته باشند.
  • دانشکده اقتصاد: رشته هایی مانند اقتصاد، مدیریت لجستیک، مدیریت کسب و کار، علوم سیاسی، روابط بین الملل، امور مالی، روانشناسی، جامعه شناسی و … در این دانشکده تدریس می شوند.
  • دانشکده ارتباطات: رشته های روابط عمومی، تبلیغات، سینما و تلویزیون، عکاسی و فیلمبرداری و … در دانشکده ارتباطات تدریس می شوند.
  • دانشکده معماری: معماری، معماری داخلی، طراحی صنعتی و … از رشته های قابل تدریس در دانشکده معماری دانشگاه باهچه شهیر استانبول است.
  • دانشکده مهندسی:رشته هایی چون مهندسی کامپیوتر، مهندسی پزشکی، مهندسی صنایع، برق، الکترونیک، عمران، ژنتیک، مکاترونیک، هوش مصنوعی و … در این دانشکده آموزش داده می شوند.
  • دانشکده علوم بهداشت: فیزیوتراپی، توانبخشی، کاردرمانی، پرستاری، شنوایی سنجی و … از رشته های مورد تدریس دانشکده علوم بهداشت دانشگاه باهچه شهیر استانبول است. 
  • دانشکده پزشکی: انواع رشته های پزشکی، دندانپزشکی، جراحی و … در این دانشگاه تدریس می شود.
  • دانشکده هنر و طراحی: رشته های کارآفرینی، بازاریابی، عکاسی و فیلمبرداری، تئاتر، سینما، نقاشی، موسیقی و … در دانشکده هنر تدریس می گردد.
  • دانشکده علوم اجتماعی: رشته هایی چون MBA، اقتصاد مالی، مدیریت کارآفرینی، روابط عمومی، بازاریابی، تبلیغات و … در دانشکده علوم اجتماعی دانشکده باهچه شهیر تدریس می گردد.

امکانات پژوهشی در دانشگاه باهچه شهیر استانبول

دانشگاه باهچه شهیر استانبول به مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی پیشرفته مجهز بوده و در همکاری با مراکز صنعتی و دانشگاهی دیگر پروژه های مختلفی را جهت دستیابی به نوآوری های علمی و دانش جدید انجام می دهد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =

اینستاگرم واتس آپ واتس آپ تلگرام
برای دیدن صفحاتی که به دنبال آن هستید شروع به تایپ کنید.
advanced-floating-content-close-btn
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من